Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nå tok jeg ikke sjansen på å legge denne i "Ønskes kjøpt" for står kun "biler og deler" der så får heller legge den her :)

Har 2 stk Cerwin Vega av den gamle serien AT100 jeg ønsker å gi litt mer effekt til.. Den forsterkeren jeg har er en smule liten så får liksom ikke til å få det lydtrykket jeg ønsker.

Noen som har tilsalgs som de mener vil være god nok? Antall watt vet jeg ikke hva som trengs.. ser mange av produsentene oppgir mye forskjellig watt så er vel stor forskjell på god watt og dårlig watt.. (uten at det skal bli diskusjonstemaet på denne tråden!!)

Basselementene mine er iallfall på 500Watt hver tror jeg.

Skulle noen ha lyst på de så kan jeg også selge dem! :)

cerwinvega.jpg

Posted

Har en NAD C372 ingergrert forserker. Helt strøken uten riper og hakk. Aldri overstyrt. Original eske følges med samt papirer og fjernkontroll.

Denne er ganske kraftig og solid forsterker. Tenkte meg 4000kr for den.

2 x 150 watt i 4/8 ohm (kont. effekt, begge kanaler, 20-20.000Hz, forvrengning < 0,08%)

220 watt dynamisk effekt i 8 ohm

340 watt dynamisk effekt i 4 ohm

460 watt dynamisk effekt i 2 ohm (!)

Power DriveTM

Pre-out/main-in

2 pre-out – en med volumkontroll

7 gullforgylte innganger

Ringkjerne strømforsyning

Soft Clipping

12V trigger

Hodetelefonutgang

Fjernkontroll

Størrelse: 43,5/13,2/35 cm (B/H/D)

Vekt: 15kg

Posted

Ps, denne fungerer ypperlig for Cerwin Vega, pga den har en stor holmgren trafo og er en av markedes kraftigste intergrerte forsterkere. Så dette er ikke skrytewatt. 150Watt RMS. Ikke sånn peak effekt. Denne kan også brokobles og da yter den 1x400Watt RMS! :)

Send meg PM vist du er intressert.

Mvh

Patrick Baird

Posted
Hvor mye skulle du evt hatt for de?

Hadde noen gamle Cerwin Vega 15" som jeg solgte for mange år siden. Angrer på det enda :cry:

Får jeg 5 lapper for alt så selger jeg.

Da får du med begge høytalerne. Subbene er 2 år gamle og absolutt ikke utslitt. Pioneer forsterker. Det følger også med 5 platers cd spiller, equalizer, radio, kasettspiller 8) diverse kabler og fjernkontroller.

Posted

Her er speccen jeg fant.. 3 kg lettere enn din...

Nypris er 5998 ser jeg. Kan gi deg 3 tusen for den. Da kan du bare sende den i postoppkrav i dag.

http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... 4&rID=4564

2 x 150 watt i 4/8 ohm (kont. effekt, begge kanaler, 20-20.000Hz, forvrengning < 0,08%)

220 watt dynamisk effekt i 8 ohm

340 watt dynamisk effekt i 4 ohm

460 watt dynamisk effekt i 2 ohm (!)

Power DriveTM

Pre-out/main-in

2 pre-out – en med volumkontroll

7 gullforgylte innganger

Ringkjerne strømforsyning

Soft Clipping

12V trigger

Hodetelefonutgang

Fjernkontroll

Størrelse: 43,5/13,2/35 cm (B/H/D)

Vekt: 12 kg

Posted

eg har 2 stk nad 216 thx effekt fosterkere. samt en nad av 117 surround pre amp om dette skulle være inntr! ta å send en pm.

Posted

Okei takk for tilbudet.. Jeg skal også tenke på det. Hvis ingen er interessert i å kjøpe så blir det vel til at jeg vil ha en litt større forsterker.

Men bil som står øverst på prioriteringslisten nå så vil uansett ikke bruke mye penger på forsterker :)

Posted

2 brokobla 216 på de at-100 ene vil nok fungere meget bra! du får vertfall dratt de ut..har selv brukt de på cv 1515 og al1000.

greitt å ha i bakhodet at hus stereo feks som her nad og cv er en mye bedre investering enn bil:) med tanke på penge plassering vertfall hehe