fatboy Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 lurer på en ting, bilen min har for tjukk blanding, men det har kommet etter at jeg fjerna katalysator, er en 87 så skal jo ikke ha katalysator, bytta alt av slanger pga falskluft bytta plugger, pluggledninger, fordelerlokk, rotor og div andre sensorer å småstash, kan det være grunnen til at co'en blir feil? har ikke justert på co skruen? e30 325 med ledningsnett og innsug til 320.
Adsome Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 kansje vist du endrer topicen din til hva innlegge handler om så noen kan svare på spørsmålet ditt? pleier og hjelpe
fatboy Posted December 19, 2006 Author Posted December 19, 2006 tenkte og bruke en overskrift som folk ble nyskjerrie på hva det var.
skillbill Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Husk at flertallet av medlemmene her inne er "voksne", altså vi som har vokst fra "Å! Næmmen, se, noe mystisk" Tenk på hvor mange brukere det er her inne, hvor mange nye tråder som startes, så skjønner du sikkert selv at mange er drittlei slike tåpelige topicer som har null mål og mening i forhold til temaet! Vil du ha skikkelig svar må du ha en ordentlig TOPIC
joris Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Du sier at du har fjernet katalysatoren. Hva med lamdasonden? Sitter den der? Den er på alle biler med kat. Sitter som oftest på røret mellom manifolden og kat`en. ECU`en justerer blandingsforholda etter informasjon fra denne. (mtp utslipp) Usikker hva som skjer med denne hvis du fjerner katalysatoren, men om lamdaen er gåen kan forbruket stige. Mye.. Et tips hvis den kun er nedsota er å brenne den rein med en propanbrenner. Verdt et forsøk hvis den likevel er gåen.
fatboy Posted December 19, 2006 Author Posted December 19, 2006 det som er er at bilen har ikke kat originalt, men di som hadde bilen før kjøpte et nyere eksos anlegg en hva som skulle være, og nei, er ikke lamda.
Sunspec Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Høres veldig rart ut. Sikker på at alt er koblet som det var og at du har samme sensorer som originalt? Om du synes den fusker litt, så kan det være feil plugger også.
fatboy Posted December 19, 2006 Author Posted December 19, 2006 jeg har bytta plugger, pluggledninger, rotor, fordelerlokk, temp sensorer, og tetta all falskluft, sjekka co og den va 0,23% og gikk ikke ann og justere, når jeg justerte så sjedde det ingen ting=(
fatboy Posted December 19, 2006 Author Posted December 19, 2006 eller kan si det sånn, har bytta alt av slanger jeg så i motorrommet=)
bmw_327i_turbo Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 320 innsuget har jo mye mindre spjell en 325 innsuget. mulig det blir noe feil med luft forhold til bensin.
fatboy Posted December 20, 2006 Author Posted December 20, 2006 hum, bruker jo alt fra 320 av elektronikk, så synes det er rart jeg=/ er sinnsykt og bruke 15l på 30mil=/ og det er ved rolig kjøring
325icab_88 Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 hum, bruker jo alt fra 320 av elektronikk, så synes det er rart jeg=/ er sinnsykt og bruke 15l på 30mil=/ og det er ved rolig kjøring et forbruk på 0,5l mila er vel ikke sinnsykt??
Recommended Posts