iverseo Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Hvordan er det å bruke cab på vinteren? Mye kondens etc.. Er varmeapparatet konstruert for norske vintrer? Er vel ikke toppers isolert caben! Cab kontra hardtop vinterstid?
Tommy Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Jeg har hatt cab, på vinterstid, å både cab og varmeaparat fungerer bra, men det som var det største problemet, var at vinduene i dørene, frøs fast, å da får du ikke opp dørene (vinduet går ned 1-2cm, når du lukker opp døren) Dette løste jeg ved hjelp av en Defa warmup pakke.
Kjetil 323i E36 Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Jeg har hatt cab, på vinterstid, å både cab og varmeaparat fungerer bra, men det som var det største problemet, var at vinduene i dørene, frøs fast, å da får du ikke opp dørene (vinduet går ned 1-2cm, når du lukker opp døren) Dette løste jeg ved hjelp av en Defa warmup pakke. Dette er vel også et problem på coupe, men litt silikon rundt lister gjør det iallefall bedre.
TomasK Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Merka det jeg på min coupe, første frostnatta! det hjelper vel me noe silikon ja tror jeg må gå til anskaffelse av en defa pakke =P
iverseo Posted December 19, 2006 Author Posted December 19, 2006 Kjører dere Defa fra ekstern strømkilde, eller bilens batteri?
hagenisse Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Dette er vel også et problem på coupe, men litt silikon rundt lister gjør det iallefall bedre. Men i motsetning til på cab så går det fint å få opp døra selv om ruta ikke hopper ned
niklas77 Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Dette er vel også et problem på coupe, men litt silikon rundt lister gjør det iallefall bedre. Men i motsetning til på cab så går det fint å få opp døra selv om ruta ikke hopper ned Gjelder det alle coupe ? Trodde ruta måtte ned uansett jeg.....
hagenisse Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Det går helt fint på min iallefall. Fryser gjør den jo stort sett hele tiden.
Ellingsen B. Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Cab fungerer like fint som coupe,sedan,compact eller touring. Jeg hadde aldri problem på vintern med min tidligere e36 cab og varmeapperatet gir nok varme ja.. Men er jo litt mer behaglig med hardtop så du har varmetråder til bakruten osv..
Recommended Posts