jojr Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Bilen sporer veldig og holder rettningen dårlig, skifter jeg fil på en ugjevn motorvei vingler bilen litt i styringen. Bak. Tar jeg små brå bevegelser på rattet er det akkurat som karrosseriet flyter oppå hjulene Bilen er en e-36 og har 225/40 18 hjul på
Testpiloten Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Bilen sporer veldig og holder rettningen dårlig, skifter jeg fil på en ugjevn motorvei vingler bilen litt i styringen. Bak. Tar jeg små brå bevegelser på rattet er det akkurat som karrosseriet flyter oppå hjulene Bilen er en e-36 og har 225/40 18 hjul på Typisk feil foran er iallfall de ytre bærekulene eller casterstag foringene i bak kant på forstillingen. Prøv å jekk opp bilen via karrosseriet og ta kl 6 grep på forhjulene og sjekk om du kan kjenne noe slakke et sted. Bak så kan det jo være de største hovedforingene som ligger foran ytters på hver side. Prøv å kom deg under bilen enten på løftebukk eller noe.. Bruk spett og belast foringene og se om du finner noe slakke.
Ole@Automote Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Hvis bilen er senket så kansje det er fire hjuls kontroll som mangler Skal ikke spore med de dekka der. har kjørt med vesentlig breiere dekk uten problemer med sporing
jojr Posted December 20, 2006 Author Posted December 20, 2006 Takk for gode svar, Har skiftet foringer foran, men her er det visst bare å fortsette:)
hagenisse Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Standard på E36 er vel foringene i forkant av bakhjulene og bærekuler foran. Skal du ha bilen lenge kan du jo egentlig bare bytte alt du finner. 225/40/18 bør ha ganske så høyt lufttrykk også.
Ole@Automote Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Standard på E36 er vel foringene i forkant av bakhjulene og bærekuler foran. Skal du ha bilen lenge kan du jo egentlig bare bytte alt du finner. 225/40/18 bør ha ganske så høyt lufttrykk også. Godt poeng Jeg bruker ca 2,8 bar på sånne bredder om det er rett det aner jeg ikke men da sporer de i alle fall ikke det gjør de om det er feks 2 bars trykk
Platepratar Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Standard på E36 er vel foringene i forkant av bakhjulene og bærekuler foran. Skal du ha bilen lenge kan du jo egentlig bare bytte alt du finner. 225/40/18 bør ha ganske så høyt lufttrykk også. Godt poeng Jeg bruker ca 2,8 bar på sånne bredder om det er rett det aner jeg ikke men da sporer de i alle fall ikke det gjør de om det er feks 2 bars trykk 2.8 er vel ikke spesielt høyt trykk. Kjører med 3.6 på mine 235\40-17.
eriklepe Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Standard på E36 er vel foringene i forkant av bakhjulene og bærekuler foran. Skal du ha bilen lenge kan du jo egentlig bare bytte alt du finner. 225/40/18 bør ha ganske så høyt lufttrykk også. Godt poeng Jeg bruker ca 2,8 bar på sånne bredder om det er rett det aner jeg ikke men da sporer de i alle fall ikke det gjør de om det er feks 2 bars trykk 2.8 er vel ikke spesielt høyt trykk. Kjører med 3.6 på mine 235\40-17. hvordan er det på brostein da
Ole@Automote Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Det går ristende godt skal uansett ikke kjøre med for lite trykk i dekkene. hvis du bruker feks 2 bar på sånne dimensjoner så kommer du til å slite kantene på dekka
Arnefles Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 Byttet nettopp en foring bak(i oppheng som sitter foran hjulet/under setet). Merket stor forskjell og må visst bytte på andre siden også. Slik at rattet blir rett igjen.
torodd Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 Bilen sporer veldig og holder rettningen dårlig, skifter jeg fil på en ugjevn motorvei vingler bilen litt i styringen. Bak. Tar jeg små brå bevegelser på rattet er det akkurat som karrosseriet flyter oppå hjulene Bilen er en e-36 og har 225/40 18 hjul på hadde noe av det samme på min bil også... feilen min var at jeg kjørte med nedslitte sommerdekk (195-65-15) Når jeg satt på vinterhjula var ikke bilen til og kjenne igjen!!!
viper Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 ta en god sjekk av alle foringer/kuler/ledd og bytt det som er slitt, og så tar du en 4-hjuls kontroll og justere det nødvendige:)
Recommended Posts