Jump to content

HVilke deler må skiftes i for og bakstilling når bilen


Recommended Posts

Posted

Bilen sporer veldig og holder rettningen dårlig, skifter jeg fil på en ugjevn motorvei vingler bilen litt i styringen.

Bak. Tar jeg små brå bevegelser på rattet er det akkurat som karrosseriet flyter oppå hjulene

Bilen er en e-36 og har 225/40 18 hjul på

Posted
Bilen sporer veldig og holder rettningen dårlig, skifter jeg fil på en ugjevn motorvei vingler bilen litt i styringen.

Bak. Tar jeg små brå bevegelser på rattet er det akkurat som karrosseriet flyter oppå hjulene

Bilen er en e-36 og har 225/40 18 hjul på

Typisk feil foran er iallfall de ytre bærekulene eller casterstag foringene i bak kant på forstillingen. Prøv å jekk opp bilen via karrosseriet og ta kl 6 grep på forhjulene og sjekk om du kan kjenne noe slakke et sted.

Bak så kan det jo være de største hovedforingene som ligger foran ytters på hver side. Prøv å kom deg under bilen enten på løftebukk eller noe.. Bruk spett og belast foringene og se om du finner noe slakke.

Posted

Takk for gode svar, Har skiftet foringer foran, men her er det visst bare å fortsette:)

Posted

Standard på E36 er vel foringene i forkant av bakhjulene og bærekuler foran. Skal du ha bilen lenge kan du jo egentlig bare bytte alt du finner. :wink:

225/40/18 bør ha ganske så høyt lufttrykk også.

Posted
Standard på E36 er vel foringene i forkant av bakhjulene og bærekuler foran. Skal du ha bilen lenge kan du jo egentlig bare bytte alt du finner. :wink:

225/40/18 bør ha ganske så høyt lufttrykk også.

Godt poeng 8) Jeg bruker ca 2,8 bar på sånne bredder om det er rett det aner jeg ikke men da sporer de i alle fall ikke det gjør de om det er feks 2 bars trykk

Posted
Standard på E36 er vel foringene i forkant av bakhjulene og bærekuler foran. Skal du ha bilen lenge kan du jo egentlig bare bytte alt du finner. :wink:

225/40/18 bør ha ganske så høyt lufttrykk også.

Godt poeng 8) Jeg bruker ca 2,8 bar på sånne bredder om det er rett det aner jeg ikke men da sporer de i alle fall ikke det gjør de om det er feks 2 bars trykk

2.8 er vel ikke spesielt høyt trykk. Kjører med 3.6 på mine 235\40-17.

Posted
Standard på E36 er vel foringene i forkant av bakhjulene og bærekuler foran. Skal du ha bilen lenge kan du jo egentlig bare bytte alt du finner. :wink:

225/40/18 bør ha ganske så høyt lufttrykk også.

Godt poeng 8) Jeg bruker ca 2,8 bar på sånne bredder om det er rett det aner jeg ikke men da sporer de i alle fall ikke det gjør de om det er feks 2 bars trykk

2.8 er vel ikke spesielt høyt trykk. Kjører med 3.6 på mine 235\40-17.

hvordan er det på brostein da :o

Posted

Byttet nettopp en foring bak(i oppheng som sitter foran hjulet/under setet). Merket stor forskjell og må visst bytte på andre siden også. Slik at rattet blir rett igjen.

Posted
Bilen sporer veldig og holder rettningen dårlig, skifter jeg fil på en ugjevn motorvei vingler bilen litt i styringen.

Bak. Tar jeg små brå bevegelser på rattet er det akkurat som karrosseriet flyter oppå hjulene

Bilen er en e-36 og har 225/40 18 hjul på

hadde noe av det samme på min bil også... feilen min var at jeg kjørte med nedslitte sommerdekk (195-65-15) Når jeg satt på vinterhjula var ikke bilen til og kjenne igjen!!!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...