Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har et lite problem med bakluka mi :? Den vil ikke lokke seg opp når jeg tykker på knappen. Fikk den opp en gang etter jeg oppdaga problemet, men ikke etter det. Noen som vet hva som kan være problemet?

Hadde nettopp vaska bilen, kan det ha noe med saken å gjøre?

Posted

I dag var det problem igjen :? Veldig merkelig dette :? Ser ut som problemet oppstår ved kulde. Hadde ikke dette problemet i fjor...

Kan det være en sikring? eller må/bør bryteren byttes? Noen som har opplevd det samme?

Posted

Du får den ikke løs på BMW..... jeg har muligens en pent brukt du kan få billig. Men da må du lodde to ledninger...

Problemet er at mikrobryterenn ligger ganske åpent inne i håndtaket, sånn at den fylles med fukt og irrer innvendig.

Dette har blit løst på de nyere typen lokk/håndtak ved at koffertlokkene bare har ett hull der ledningen og bakstykket til håndtaket stikker inn og det er en gummimatte på baksiden som tetter mot fukt.

Kanksje noe å tenke på siden du sikkert har rust på koffertlokket ditt ;)

Posted

Hadde dette problemet på min også. Problemet var att microbrytaren vart hengande igjen inn. Høyre du ei lite klikk av brytaren når du trykke? Det skal du gjere. På min gjorde eg ikkje det. Etter å ha demontert håndtaket, og sett det på plass igjen, så ordna det seg. Såg ut til att armen som går frå der ein trykker, og inn til sjølve microbrytaren hadde gått ut av stille på eine sida.

Posted

Har jeg rust? :shock: Hvor kan det sitte? Var hos Autozentrum for noen måneder siden pga. rust i panseret, da fant de ikke noe rust andre steder. Han duden sjekka bare sveiseskjøtene da...

Posted
Hadde dette problemet på min også. Problemet var att microbrytaren vart hengande igjen inn. Høyre du ei lite klikk av brytaren når du trykke? Det skal du gjere. På min gjorde eg ikkje det. Etter å ha demontert håndtaket, og sett det på plass igjen, så ordna det seg. Såg ut til att armen som går frå der ein trykker, og inn til sjølve microbrytaren hadde gått ut av stille på eine sida.

Jeg hører et klikk når alt er som det skal, men når ting ikke er som det skal, kommer det ingen lyd. Det er fult mulig at microbryteren ikke sitter skikkelig på plass. For etter jeg har åpna lokket på vanlig måte (ved å trykke over skiltet) og lokker det igjen, fungerer det ikke etterpå :?

Brukte du knappen på nøkkelen får og åpne bagasjelokket? Det er eneste måten jeg får opp lokket nå, men microbryteren har vel ingen ting med selve låsen og gjøre?

Posted

Eg måtte bruke knappen på nøkkelen for å opne. Bryteren har for så vidt ikkje noko med låsen å gjere. Det er kunn ein bryter. Vil anbefale deg å skru ut handtaket, og sjekke om alt er på plass. Er fire skruer du må ut med. Da vil du nokk også sjå om det er microbrytaren som er defekt.

Posted

Har jeg rust? :shock: Hvor kan det sitte? Var hos Autozentrum for noen måneder siden pga. rust i panseret, da fant de ikke noe rust andre steder. Han duden sjekka bare sveiseskjøtene da...

De ruster nesten alltid bak håndtaket (rund de små hullene til klipsene og i kanten.) og små prikker i lakken fra knekken og ned mot låsen.

Har ikke tall på hvor mange sånne jeg har byttet ;)

Har en mirkorbyter som er helt ny hvis du trenger.