325-Lfc Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 Hadde bilen min inne på verksted idag. Og de fant ut at klunkelyden når jeg girer er høyre drivknute som er gåen. De kunne ikke skjønne hvordan dette hadde skjedd, siden de aldri hadde vært borti noe sånt før. Når de skulle bestille delene, fant de ikke drivknuter. Man måtte vist kjøpe hele akslingen. Og det kostet jo 4500 kr + arbeidet. Noen som vet hvor eg kan skaffe dette ? uten å måtte kjøpe en helt ny aksling.. Og til slutt, noen som har noen ideer om hvordan drivknuten kunne ha blitt gåen ? Jeg skjønner ikke hvorfor. Bilen skal ikke ha blitt herjet med før! og heller ikke av meg.
viper Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 høres rart ut at feilen ligger i et driv-ledd når man girer!?
325-Lfc Posted December 22, 2006 Author Posted December 22, 2006 Verkstedet mente at det var drivknuten som var gåen. Og derfor denne klunkelyden kom når jeg girte mellom 1,2,3. Har en kompis som mente dette var rart, og at det hørtes mer ut som hardykoblingen. Men dette bmw verkstedet skulle jo ha såpass peiling at jeg stoler på at de har rett.. Kjøpte kun bilen for litt over en måned siden, tror dere jeg har noe penger og hente fra selger på dette ? stod i salgskontrakten at det ikke var noen feil med understell, osv.. Og siden bilen er såpass ny regnet jeg ikke med at det skulle dukke opp reperasjoner på over ti tusen etter en måned. Klunkelyden var der når jeg kjøpte den, oppdaget den bare ikke før etter jeg hadde betalt og var på tur hjemmover. Var også en sensor ved kammakselen som var gåen, så motor går i nødmodus nå. Koster 1000 kr for sensoren, og ca 600 kr for at de skal gjøre jobben. Må også skifte, bremseklosser og skiver. Dette kommer på va 3000 m arbeid. Veldig kjipe penger siden jeg trodde bilen var strøken når jeg kjøpte den!
oddis Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Sånt er kjedelig da man har kjøpt en bil man trodde var prikkfri. At drivknuten skulle være gåen synes jeg hørtes rart ut. Hvor langt har bilen gått? Drivmansjettene var hele også, slik at det ikke har kommet inn masse sand og grus? Jeg ville også trodd at det var hardykoplinga hvis det hadde klonka da jeg girte. Tittet de visuelt på hardyskiva og konstaterte at den var hel? For en 2002 modell hørtes defekt drivknute helt horribelt ut.
Recommended Posts