Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, sliter nemlig med å luftet kjølesystemet på bilen min, skal prøve din framgangsmåte, har trøbbel med varmeapparatet, begynner å bli lei av å stå i bratte motbakker uten resultat.. :roll:

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
men jeg lurer fremdeles på hva han mente med "strøm på pumpa" Det er da reimdrift på kjølevannspumpa! Finnes vel ikke flere pumper??

Noen har en elektrisk sirkulasjonspumpe også. Er kanskje kun på biler med klima, er ikke sikker. Uansett bør man ha på tenninga og ha vifta for å åpne alle ventiler.

Angående varm eller kald motor ved lufting, så er vel fordelen med kald motor at termostaten er lukket, og da blir lufta pressa ut lufteskruen på termostathuset, og ikke inn i motoren. Bare en teori...

Skrevet

Dette var sånn jeg gjorde det:

Fylte vann på tanken, skrudde ut lufteskruen, startet så bilen og lot den bli varm. Til nå har en del av vannet sirkulert rundt i systemet. Fant så fram en kanne med varmt vann, lot bilen stå å gå på tomgang med varmeapperatet på fullt. Fylte på med vann helt til vannet stabeliserte seg og det ikke boblet mer. Etter det har ikke jeg hatt noe som helst problem :wink:

Skrevet
Dette var sånn jeg gjorde det:

Fylte vann på tanken, skrudde ut lufteskruen, startet så bilen og lot den bli varm. Til nå har en del av vannet sirkulert rundt i systemet. Fant så fram en kanne med varmt vann, lot bilen stå å gå på tomgang med varmeapperatet på fullt. Fylte på med vann helt til vannet stabeliserte seg og det ikke boblet mer. Etter det har ikke jeg hatt noe som helst problem :wink:

samme her gjorde det på tirsdag

Skrevet
vet at man egentlig ikke trenger å sette bilen i en oppover bakke, men hørte på en gamling fra det lokale bmw verksted å han sa at: "M40 motora e nokka av den største dritn bmw har laga, må jo nestn sette biln i 90graders vinkel for å få lufta ut av den jævelskapen" ellers er alt vare rett fram trur jeg :D

delvis rett i det, M40 er noe helvettes dritt motorer... men syntes da de er kurante å lufte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...