Kai-P. Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 Ok, sliter nemlig med å luftet kjølesystemet på bilen min, skal prøve din framgangsmåte, har trøbbel med varmeapparatet, begynner å bli lei av å stå i bratte motbakker uten resultat..
vildrin Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 jeg har hørt at motoren skal være varm. men er usikker, alle har sine vrier på det der
bmwrasaren Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 Motoren skal være varm når du lufter systemet.
vildrin Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 ja var det jeg trudde. godset blir vel litt tjukkere når det er varmt, er vel lettere å få ut luft da
jensemann23 Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 men jeg lurer fremdeles på hva han mente med "strøm på pumpa" Det er da reimdrift på kjølevannspumpa! Finnes vel ikke flere pumper??
vildrin Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 er da reim drift på pumpa ja. men e36 er ikke min ting
Ronny M Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 men jeg lurer fremdeles på hva han mente med "strøm på pumpa" Det er da reimdrift på kjølevannspumpa! Finnes vel ikke flere pumper?? Noen har en elektrisk sirkulasjonspumpe også. Er kanskje kun på biler med klima, er ikke sikker. Uansett bør man ha på tenninga og ha vifta for å åpne alle ventiler. Angående varm eller kald motor ved lufting, så er vel fordelen med kald motor at termostaten er lukket, og da blir lufta pressa ut lufteskruen på termostathuset, og ikke inn i motoren. Bare en teori...
vildrin Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 men probleme da er vel at du ikke får sirkulasjon?
bmwrasaren Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 Dette var sånn jeg gjorde det: Fylte vann på tanken, skrudde ut lufteskruen, startet så bilen og lot den bli varm. Til nå har en del av vannet sirkulert rundt i systemet. Fant så fram en kanne med varmt vann, lot bilen stå å gå på tomgang med varmeapperatet på fullt. Fylte på med vann helt til vannet stabeliserte seg og det ikke boblet mer. Etter det har ikke jeg hatt noe som helst problem
Dirty Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 Dette var sånn jeg gjorde det:Fylte vann på tanken, skrudde ut lufteskruen, startet så bilen og lot den bli varm. Til nå har en del av vannet sirkulert rundt i systemet. Fant så fram en kanne med varmt vann, lot bilen stå å gå på tomgang med varmeapperatet på fullt. Fylte på med vann helt til vannet stabeliserte seg og det ikke boblet mer. Etter det har ikke jeg hatt noe som helst problem samme her gjorde det på tirsdag
viper Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 vet at man egentlig ikke trenger å sette bilen i en oppover bakke, men hørte på en gamling fra det lokale bmw verksted å han sa at: "M40 motora e nokka av den største dritn bmw har laga, må jo nestn sette biln i 90graders vinkel for å få lufta ut av den jævelskapen" ellers er alt vare rett fram trur jeg delvis rett i det, M40 er noe helvettes dritt motorer... men syntes da de er kurante å lufte!
aloebiz.net Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 Det som er merket med nr. 1 på tegningn er den elektriske vannpumpa! Du kan høre den gå når du setter på bare tenninga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå