mossel Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Holder på å demontere alt innhold i blokka (stempler, råder, veiv osv) Skal nå ha av denne bolten som går inn i veiva foran i motoren. Er dette en vanlig skrue eller er den lings? Den sitter så godt at det er greit å vite før man begynner å dra ordentlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Den er helt valig. Bare å ta i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mossel Skrevet Desember 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2006 Okay, den skal ikke være mulig å få av Nå har vi stått to stykker med latmannsarm+forlenger og dratt på denne. Får prøve igjen med slagnøkkel i morgen, håper den kommer da! Noen som evt. har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Du må "låse" veiven og bruke muttertrekker (type stor) Du klarer nok ikke å løsne den med latmanns-arm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mossel Skrevet Desember 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2006 Jepp, har låst veiva (den kommer heelt sikkert ikke noe vei). Har jo prøvd både muttertrekker stor type og latmannsarm med et jernrør som forlenger. Da dro jeg til jeg var bekymret for boltene i blokka/motorholderen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Bolten kommer alltid med stor mutter-trekker, men kan være du må jobbe litt med trekkeren. Viktig å ha stor kompressor. Viss du feks har en liten Biltema 2 HK kompressor, er det nytteløst... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian88 Skrevet Desember 25, 2006 Share Skrevet Desember 25, 2006 jeg løsnet denne med vanlig fastnøkel å en hammer. bank noen ganger på enden av bolten og sett nykelen på og bank på nykelen til bolten løstner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Desember 25, 2006 Share Skrevet Desember 25, 2006 Varm bolten opp, da burde det gå greit å få den løs. Det er Loctite limen som henger så i helsike! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 den der har jeg sliti med også Det jeg gjorde var å sette nedi en latmanns arm og vri på starteren da kom den Men det kan ikke du gjøre Men med en muttertrekker så burde den komme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Bruk slagnøkkel og en liten slegge. Jeg låser skinkene på veiva med en trekloss eller tre og slår èn gang med slagnøkkelen. Viktig at du slår så du mener det og ikke napper til den 8-9 ganger halvhjertet uten å få den av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mossel Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2006 Vi fikk den til slutt! Men det måtte flere mann til, vi prøvde stor muttertrekker med 8-9bars trykk og varmet bolten osv. Til slutt kom den med latmanns arm og forlenger. Takker for alle tips. En fastnøkkel fikk gjennomgå: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå