extremracing.net Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 har et lite problem med at kjølevæska forsvinner på min 520ia 1992 M50 må etter fylle jevnlig med ca 1/2liter...på ca3000km..... olja er helt fin.men syntes kanskje at dt kommer litt vel mye fukt/kondens ut av eksosen?? er det topp pakninga som er gåen elller?? noen som har noen ideer?? eller er dette ikke noe og bry seg om?? takker
Dannis Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 merker du noe kjølevæske lukt inni biln? eller er du plaget med dugg på vinduet? isåfall kan det kaaanskje være varmeregisteret som lekker
RSK Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 Det kan være en slange som er sprukket(treng ik være store hulle)vis du ser på alle slangene mens du gir gass så vil du c om det sprut kjølevann.....skjedde mg på 626
extremracing.net Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Skrevet Desember 22, 2006 nei merker ingen kjølevæske lukt inni bilen, dugger heller ikke noe unormalt... merker heller ikke at det lekker fra bilen... men kan prøve og ruse den og se... takker for svar så langt
Quattrokiller Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 få tatt en kompresjonstest, så er du ferdig med problemet.
Thunegutt Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 Vannpumpa er en svakhet på denne motoren. Begynn med å sjekk den
oyvin Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 vil en kompresjonstest være en idiotsikker test for å sjekke om toppakninga er gåen? mye koster en slik test?
Sir Hofstad Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 Nei,en komptest er ikke en sikker måte å sjekke toppakning på. extremracing.net: hadde noe av det samme problemet på min, men det ordnet seg midlertidig (til jeg får tid til å fikse ordentlig) med "radiatortetter" fra Wurth beregnet på moderne høyttrykks kjølesystemer. Går sikkert like greit med billigere tettere også, men husk at du må tilsette mengde for litt over 10 liter(bruker å holde med 2 bokser)
Dirty Skrevet Desember 23, 2006 Skrevet Desember 23, 2006 Nei,en komptest er ikke en sikker måte å sjekke toppakning på.extremracing.net: hadde noe av det samme problemet på min, men det ordnet seg midlertidig (til jeg får tid til å fikse ordentlig) med "radiatortetter" fra Wurth beregnet på moderne høyttrykks kjølesystemer. Går sikkert like greit med billigere tettere også, men husk at du må tilsette mengde for litt over 10 liter(bruker å holde med 2 bokser) en komptest er jo sjef da vis det er topppaknigen som er gåen eller toppen\ventiler osv. så at du sier at det ikke er en sikker måte å skjekke dette på . da vil jeg ha en nermere forklaring på hvorfor det ikke er sikkert
Bimmerlars Skrevet Desember 23, 2006 Skrevet Desember 23, 2006 Nei,en komptest er ikke en sikker måte å sjekke toppakning på.extremracing.net: hadde noe av det samme problemet på min, men det ordnet seg midlertidig (til jeg får tid til å fikse ordentlig) med "radiatortetter" fra Wurth beregnet på moderne høyttrykks kjølesystemer. Går sikkert like greit med billigere tettere også, men husk at du må tilsette mengde for litt over 10 liter(bruker å holde med 2 bokser) en komptest er jo sjef da vis det er topppaknigen som er gåen eller toppen\ventiler osv. så at du sier at det ikke er en sikker måte å skjekke dette på . da vil jeg ha en nermere forklaring på hvorfor det ikke er sikkert Kan også være stempelringene dersom det er dårlig komp
Sir Hofstad Skrevet Desember 23, 2006 Skrevet Desember 23, 2006 Dirtydicky: jeg skrev at en komptest ikke var en sikker måte å sjekke toppakning på fordi man kan ha lekkasje uten at det lekker ut i sylinder... Det blir altså ikke målbart med komptest.
bmwstuff-e39 Skrevet Desember 23, 2006 Skrevet Desember 23, 2006 det er nok størst sjanse for att det er toppakning ja,stoor sansynelighet att vannet går om eksosen din.
Quattrokiller Skrevet Desember 23, 2006 Skrevet Desember 23, 2006 Burde han ikke hatt litt fukt i olja ellet hvit røyk hvis topppakninga var gåen?
TCCW Skrevet Desember 23, 2006 Skrevet Desember 23, 2006 Fysst å fremst ville jeg sjekket opp slanger og radiator. Det er ofte vanskelig å oppdage lekkasje da det regner hele tiden, og noen ganger lekker det helst bare synlig da motor er i gang eller i fart. Hadde samme problem på min e36, og det viste seg at luftetappkanalen var sprukket. Du kan jo også sjekke tennpluggene om dem er "vannete" hvis du mistenker topp-pakninga.
Sir Hofstad Skrevet Desember 23, 2006 Skrevet Desember 23, 2006 Bruker å holde handa foran eksosrøret en stund (helst varm motor) og da ser/kjenner du om det er fuktig... Men det er ikke noen idiotsikker måte å kontrollere på det heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå