Jump to content

Kjøle væske forsvinner,hvor?? M50 FEILEN FUNNET!!!!! :lol:

Recommended Posts

Posted

har et lite problem med at kjølevæska forsvinner på min 520ia 1992 M50

må etter fylle jevnlig med ca 1/2liter...på ca3000km.....

olja er helt fin.men syntes kanskje at dt kommer litt vel mye fukt/kondens ut av eksosen??

er det topp pakninga som er gåen elller??

noen som har noen ideer??

eller er dette ikke noe og bry seg om?? :lol:

takker :):wink::wink::D:D

• Replies 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

merker du noe kjølevæske lukt inni biln?

eller er du plaget med dugg på vinduet?

isåfall kan det kaaanskje være varmeregisteret som lekker

Posted

Det kan være en slange som er sprukket(treng ik være store hulle)vis du ser på alle slangene mens du gir gass så vil du c om det sprut kjølevann.....skjedde mg på 626

Posted

Nei,en komptest er ikke en sikker måte å sjekke toppakning på.

extremracing.net: hadde noe av det samme problemet på min, men det ordnet seg midlertidig (til jeg får tid til å fikse ordentlig) med "radiatortetter" fra Wurth beregnet på moderne høyttrykks kjølesystemer. Går sikkert like greit med billigere tettere også, men husk at du må tilsette mengde for litt over 10 liter(bruker å holde med 2 bokser)

Posted

extremracing.net: hadde noe av det samme problemet på min, men det ordnet seg midlertidig (til jeg får tid til å fikse ordentlig) med "radiatortetter" fra Wurth beregnet på moderne høyttrykks kjølesystemer. Går sikkert like greit med billigere tettere også, men husk at du må tilsette mengde for litt over 10 liter(bruker å holde med 2 bokser)

en komptest er jo sjef da vis det er topppaknigen som er gåen eller toppen\ventiler osv. så at du sier at det ikke er en sikker måte å skjekke dette på . da vil jeg ha en nermere forklaring på hvorfor det ikke er sikkert :P

Posted

en komptest er jo sjef da vis det er topppaknigen som er gåen eller toppen\ventiler osv. så at du sier at det ikke er en sikker måte å skjekke dette på . da vil jeg ha en nermere forklaring på hvorfor det ikke er sikkert :P

Kan også være stempelringene dersom det er dårlig komp

Posted

Dirtydicky: jeg skrev at en komptest ikke var en sikker måte å sjekke toppakning på fordi man kan ha lekkasje uten at det lekker ut i sylinder...

Det blir altså ikke målbart med komptest.

Posted

Fysst å fremst ville jeg sjekket opp slanger og radiator. Det er ofte vanskelig å oppdage lekkasje da det regner hele tiden, og noen ganger lekker det helst bare synlig da motor er i gang eller i fart. Hadde samme problem på min e36, og det viste seg at luftetappkanalen var sprukket. Du kan jo også sjekke tennpluggene om dem er "vannete" hvis du mistenker topp-pakninga.