Ingebrigtsen Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Er ute etter og kjøpe meg baklykter og har vært inne på ebay. Hvordan er det og handle der, er det trygt? hvordan går jeg fram? Har sett litt på disse lyktene, det står ships to: United States, Canada. Betyr det at dem ikke sender til Norge? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-95-BM ... 5843QQrdZ1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Sjekk alltid feedback på selger i alle fall. Han her har jo 98,1% positiv feedback og det virker jo lovende. Send en mail til selger på om han vil/kan sende til norge. Kan hende han gjør det selv om det ikke er opplyst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Som Calle E46 sier, feedback på selger er viktig. Om selger kan sende de til Norge bør du også tenke på at tollvesenet kan legge moms osv på varene du får tilsendt. Om han ikke vil sende til Norge er det en løsning og opprette en postboks i statene, satt opp med automatisk videresending til din adresse i Norge, men det kan jo bli vanskelig å få til uten endel arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 De fleste sender til norge - om du spør. Sier de ja, vær oppmerksom på fraktprisen. Mange selger billige produkter men tar sjorta og litt til for å sende over kjølen, ofte dobbel pris av produktets egentlige pris. Derfor må du sette deg ned å regne fram hva du egentlig må betale. 90*50 (si frakta kommer på 50USD) =140USD 140*6.8 = 940NOK 940*25/100=235. 940+235 = 1175 1175+175 (175=tollgebyr) = 1350NOK levert på døra di Ellers er feedback viktig å sjekke som nevnt over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Opplevde nettopp et mareritt med ebay og paypal. jeg hadde overført penger, og han ba meg kanselere den, fordi han hadde sendt meg en ny CCNOW invoice. Så jeg kanselerte overføringen, og sjekket nettbanken min for sikkerhetsskyld, da var 1402,64NOK tatt ut av banken. Hverken selger eller paypal svarer meg på mailene om hvor pengene er blitt av! Så slik det ser ut nå, mistet jeg 1400,- bare sånn *poff* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Må bare legge til en liten historie ang. baklykter på Ebay. Kjøpte noen baklykter for 3 uker siden til min e46 som jeg fikk i går. Ga 700 for lyktene og 700 kr i frakt. Da jeg tok de ut av esken i går hørte jeg noe som falt på gulvet. Det viste seg å være en av de 3 skruene som sitter festet på lykten. Jeg tenkte at det holder vel å feste med de 2 resterende skruene, men da jeg begynte å montere lykta og skulle skru på den ene mutteren så knakk plastikken på den skruen også før jeg hadde rukket å stramme. Plastikken har rett og slett smuldret bort på lykta. Sendte mail til selgeren og forklarte med bilder. Han sa jeg skulle sende tilbake lyktene så skulle jeg få tilbake pengene. MEN det vil si at jeg får igjen det jeg ga for lyktene mine. Altså så skal jeg betale 700 kr i frakt for å sende tilbake lyktene tilbake til USA også få igjen 700 kr. Høres ikke akkurat ut som noen god deal Denne selgeren hadde forresten 17 000 karakterer. Skjønner jo at jeg ikke får topp kvalitet for 700 kr, men hadde jo ikke regnet med at plastikken smuldret bort av seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Må bare legge til en liten historie ang. baklykter på Ebay. Kjøpte noen baklykter for 3 uker siden til min e46 som jeg fikk i går. Ga 700 for lyktene og 700 kr i frakt. Da jeg tok de ut av esken i går hørte jeg noe som falt på gulvet. Det viste seg å være en av de 3 skruene som sitter festet på lykten. Jeg tenkte at det holder vel å feste med de 2 resterende skruene, men da jeg begynte å montere lykta og skulle skru på den ene mutteren så knakk plastikken på den skruen også før jeg hadde rukket å stramme. Plastikken har rett og slett smuldret bort på lykta. Sendte mail til selgeren og forklarte med bilder. Han sa jeg skulle sende tilbake lyktene så skulle jeg få tilbake pengene. MEN det vil si at jeg får igjen det jeg ga for lyktene mine. Altså så skal jeg betale 700 kr i frakt for å sende tilbake lyktene tilbake til USA også få igjen 700 kr. Høres ikke akkurat ut som noen god deal Denne selgeren hadde forresten 17 000 karakterer. Skjønner jo at jeg ikke får topp kvalitet for 700 kr, men hadde jo ikke regnet med at plastikken smuldret bort av seg selv En liten oppdatering. Fikk mail fra selgeren nå om at jeg skulle fylle ut et skjema så kommer Fedex på døra mi og henter de ødelagte varene helt gratis. Også får jeg nye i posten. Slike selgere gjør jo at man gjerne handler på ebay igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2006 Hey det hørtes bra ut da:) Hehe sendte mail og spurte om frakt, 115$ skulle han ha for og sende til norge, litt dyrt igrunn:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavard Skrevet Desember 23, 2006 Share Skrevet Desember 23, 2006 Handler på eBay hele tiden. Du må nesten regne med at frakten blir lik eller over prisen du betaler for selve produktet. Be vedkomende sende som gave eller brukt del, da slipper du moms. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Desember 23, 2006 Share Skrevet Desember 23, 2006 vær også obs på at enkelte blånekter å sette ned prisen på custom declaration lappen. da hjelper det lite om det står gift,used part,sampel el liknende. moms og gebyr blir det uansett. måtte forige uke ned til tollvesenet å hente en pakke som hadde alle papirer i orden og verdien var $5 (den riktige prisen,ikke noe tull). jeg spurte tolleren hvorfor jeg måtte ned,åpne pakken og bevise hva jeg hadde betalt når det stod på pakken. svaret jeg fikk var at de ikke kunne stole på det utenlandske selger skrev så de ville ha håndfast bevis... poenget med at selger fyller ut tolldeklarasjonen blir jo borte når de uansett ikke tror du har rent mel i posen. blodsugerstaten norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet Desember 27, 2006 Share Skrevet Desember 27, 2006 Et lite tips hvis man kommer over nettbutikker som ikke sender til annet enn USA. JetCarrier er et selskap som har spesialisert seg på frakt fra USA til skandinavia http://www.jetcarrier.com/info/info.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2006 Oki, takk for tips Har du eller noen andre testa det selv eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kuanov Skrevet Desember 27, 2006 Share Skrevet Desember 27, 2006 Jeg har konto hos JetCarrier:) Fungerer meget bra, når jeg har kjøpt ifra USA. Men er litt dyr frakten da... Bestilte meg nemlig noen hansker og T-skjorter, som hadde en vekt på 0,4kg, men JetCarrier beregner frakten etter volum...og nettbutikken i USA brukte jo selvfølgelig den største pappesken de fant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Januar 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2007 Jeg har sendt mail ang frakt på denne uten å få svar men det står shipping cost international er 59.95$. Kan jeg stole på at det er prisen eller bør jeg droppe det siden jeg ikke fikk svar fra han ang prisen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andycam Skrevet Januar 8, 2007 Share Skrevet Januar 8, 2007 Om han ikke svarer hadde i alle fall jeg styrt unna. Folk som ikke svarer kjøper jeg ingenting av. Tenk hvordan det blir om du må reklamere. Men det spørs jo litt hvor mye du har lyst på akkurat DE lyktene seff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå