Gå til innhold

Handle på ebay

Ingebrigtsen
 Share

Anbefalte innlegg

har kjøpt en hel del fra ebay og har aldri hatt problemer..

til og med en hel eske diverse deler som tar mye plass og veier en del..

kan ikke klage på fraktprisen heller..

Så du mener det er bare å kline til på det jeg vil ha så lenge det er god feedback? Når det står en fraktpris international, kan jeg regne med det er den prisen det blir da?

Faen er litt nervøs for å handle på ebay jeg, hehe sikkert fordi det er første gang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt en hel del fra ebay og har aldri hatt problemer..

til og med en hel eske diverse deler som tar mye plass og veier en del..

kan ikke klage på fraktprisen heller..

Så du mener det er bare å kline til på det jeg vil ha så lenge det er god feedback? Når det står en fraktpris international, kan jeg regne med det er den prisen det blir da?

Faen er litt nervøs for å handle på ebay jeg, hehe sikkert fordi det er første gang :lol:

Står det international så er det international. Ikke noe å frykte når det gjelder akkurat det aspektet. Men husk at selv selgere med 98% positive feedback kan selge dritt. Mange er sleipe tullinger som misbruker feedbacksystemet. Jeg kjøpte angeleyes fra USA og da de kom i posten var de ødelagte. Selgeren svarte ikke på mail før etter at jeg hadde sendt han 10 mailer og gitt han negativ feedback. Da ga han meg negativ også. Det endte med at jeg gikk gjennom paypal for å kreve pengene tilbake. Det fikk jeg ikke, men jeg fikk hvertfall tilbudet om å sende pakken tilbake mot bytte i ny, kostet meg 200 kr i frakt. Det tok sin tid, men jeg fikk fungerende angeleyes og han tilbød "mutual withdrawal" av feedbacken. Gjør han sånn med alle kundene sine som er misfornøyde er det ikke veldig vanskelig å holde feedbackscoren høy.

Meeen, så skal det sies at dette har skjedd meg en av nærmere 30 ganger jeg har handlet på ebay. En gang må jo bli den første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var nærvøs første gangen selv.. men har aldri hatt problemer til nå..

men handlet fra et tysk firma i dag faktisk som ikke har noe med ebay og gjøre..sendte nettopp 2500kr via paypal til fyren og jeg har egentlig ingen garanti for at han sender varen(er skikkelig nærvøs nå kan jeg si),ebay derimot som nevnt i tråden har du jo feedbacksystmet så da ødelegger firmaene for seg selv om de svindler en kjøper ..

når du har funnet varen du vil kjøpe ser du frakt prisen helt nede,velg norge så dukker fraktprisen opp..

en ting til,du bør ha paypal konto.. om du oppgir visakode til en selger på ebay feks kan han trekke hele kontoen din og slippe unna med det..litt kjipt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg kjøpte sideblinkers og frontblinkers på ebay.

Sideblinkersene kom etter 5 dager og frontblinkersene kom etter 3 uker..

Kommer helt ann på selger, det er ålreit å ha god tålmodighet når man handler fra ebay...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bestillte jeg meg lykter rundt den 11 januar men har fortsatt ikke fått dem.. Hvor lang tid pleier det å ta da? :?

kommer veldig ann på hvilken fraktmetode som ble valgt. båt tar opptil 8-10 uker avhengig av årstiden,fly tar allt fra 1-4uker ,mens tar du dør til dør har du det 2-4dager etterpå og det koster deretter.

hender også selger venter med å sende for å ta flere ting samtidig. tålmodighet er en dyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...