RSK Posted December 23, 2006 Posted December 23, 2006 Hei byttet i dag ventilløftere og kombinerte det med bytte av register reim ....Jeg fikk byttet løftere og skrudde i hopes alt anna....og sku starte bilen men fikk ikke start!er antagelig reimhjule nederst på veiva som har rørt på seg fant noen merker men får det ikke til og stemme helt!prøvde å starte etter de merkene men var det samme......Så det jeg lurer på er om det er noen der ute som vt hvor alle merkene er?eventuelt et bilde over det?har bilen stående i en leid hall og betaler for at den står der...så om det var nåen som kunne gje mg den julegaven så hadde eg vært gla..........
Thunegutt Posted December 23, 2006 Posted December 23, 2006 Du må ha bommet "kraftigt" viss ikke bilen vil starte etter regreim skift!! Lenge siden jeg har skrudd på M40 motoren nå, men mener merkene her skal være veldig lette å se!! Den "firkanten" bak på kammen skal ligge plant med toppen og på veiven skal også være godt merket. Sånn ca "ti over 12"
RSK Posted December 23, 2006 Author Posted December 23, 2006 Du må ha bommet "kraftigt" viss ikke bilen vil starte etter regreim skift!!Lenge siden jeg har skrudd på M40 motoren nå, men mener merkene her skal være veldig lette å se!! Den "firkanten" bak på kammen skal ligge plant med toppen og på veiven skal også være godt merket. Sånn ca "ti over 12"[/qu Ja no va det ikke bare regreimskift men bytte av løftera og så har hatt kammen av......Ja så det me d kammen men der e jo ganske lang dø gang på reimskiva til kammen når skruen e slakka den "sporkila"e mindre en spore på reimskiva så det kan være vanskilg kansje å treffe.. . Det va en pil på blokka men den va jo mere 1 el2...Da jeg hadde på det her merke fikk eg det ikke stemme m merket på toppen blei liksom mitt inni et spor vis du skjønne.....prøvde starte da men va samme....
02 Touring Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 Har du ikke denne http://www.velom.net/bimmers/haynes_e30_e28_e34.pdf Se side 45 o.s.v
RSK Posted December 26, 2006 Author Posted December 26, 2006 Hei har vært under pansere på bilen en del denne jula. Men nå har jeg veiva der den skal være og Kammen.Men det som er med m40 er at det er ingen tennings merke på toppen og med den store dødgangen som kamhjule har så er det vanskelig. det er bmw sin måte å justere tenninga men det er vanskelig....bilen e og lukte etter så eg e ikke så langtr unna målet.Noen som har en god framgangsmåte på dette el noen sikkere merker?Takk håper på svar..Hadde vært fint å fått bilen til å rulle igjen...
oddis Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 Du har altså spent opp ny reim, dreia et par runder for å sjekke at den går klar av ventiler/stempler? Så har du startet? Dreier motoren rundt? Har du startet opp motoren med feil innstilling på reg reim så skal jeg GARANTERE at en eller annen ventil har takket for seg. Riv av toppen slakk opp kammen og sjekk om ventilene er skjeve. Øvre reimhjul på M40 er et mareritt. Tenningsmerke skal være i "knekken" på øvre dekselet for reimhjulet visstnok (Ifg BMW). Jeg sikta etter det, og motoren min går da.
RSK Posted December 26, 2006 Author Posted December 26, 2006 Joda har dreid to runder for å sjekke at ikke den tok i noen og har hatt toppdeksle av og sjekket ventilen og de ser ut til og være bra så tror det ligger i det kamhjule rart de har ordna det på den måten. Er jo mange mm hver vei man kan ta...
Bmwfanatic Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 har ikke glemt av noe annet dumt da, som gjør att den ikke tenner?
RSK Posted December 26, 2006 Author Posted December 26, 2006 Neida har ikke glemt noe har gått igjenom det meste.Neida det ligg i det der reimhjule som kan gå så mange mm att og fram når bolten har løsna....hadde jeg vist det ¨så hadde eg jo setta skikkelige merker men man stressa vel litt for mye:-)neida men det ordne seg vel....Ja får det til å stemme at det ligger i den knekken......men om det e øvre el nedre knekk?
Thunegutt Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 Ser ikke ut som du får dette til!! Så jeg tror det er best at du leverer bilen inn på et verksted!! Det kan bli dyrere med et havari...
RSK Posted December 27, 2006 Author Posted December 27, 2006 Ja det ikke bare bare:-)bilen skal inn på verksted den her uka el neste uka....
RSK Posted December 27, 2006 Author Posted December 27, 2006 og om det havarerer har jeg topp!! Ka du sku ha for toppen?bare i tilfelle:-)ka den e gått?
02 Touring Posted December 28, 2006 Posted December 28, 2006 Har du lest side 45 og 46 på den linken jeg ga deg? (pdf fil ca 7mb)
Recommended Posts