Gå til innhold

Min E34 525iXA Touring (oppdatert side 4)


E-Evjen
 Share

Anbefalte innlegg

Henta ny bil her om dagen, så nå har jeg to orientblau E34 Touring. Bilene er ekstremt møkkete etter noen turer på E18/E6 så det kommer renere bilder seinere. Handla inn 29 liter med Castrol olje i går, så i romjula blir det full oljeskift på begge to samt bytte litt slitedeler osv.

525ix`n er den med smal front, mens den med bred front er 525tds. I bakgrunnen skimtes min brors E39 520i.

DSC00699.jpg

DSC00697.jpg

DSC00698.jpg

DSC00700.jpg

DSC00701.jpg

DSC00703.jpg

DSC00702.jpg

PS: 525tds`n er til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det ingen som synes bilen din er fin? Ligget ute i hele dag bildene dine jo og ingen har sagt noen ting selv om det er julaften og alt.. :santa:

Jeg likte den da..er nøyaktig lik min faktisk! :D

Håper det kommer masse snø snart så du får brukt bilen din litt! :whoa:

Hehe, takk for det.

Den kommer nok aldri til å bli en fryd for øyet for de som ikke liker orginalbiler. Har fått prøvd den litt på glatta og det var helt topp, nesten så man kjører omvei for å finne de bratteste og glatteste bakkene.

jess grabba og god jul =)

blir ikke noe større prosjekt detta heller?

Takker, og god jul.

Det blir ikke noe voldsomt prosjekt dette heller nei, men bytter kanskje over fronten fra tds`n og skaffer hvite blinkere bak, slike som Steffan har. Til sommern er det vel ikke umulig at det dukker opp noen 17" orginalfelger heller. Det viktigste i første omgang er å få den i tipp topp stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sommern er det vel ikke umulig at det dukker opp noen 17" orginalfelger heller. Det viktigste i første omgang er å få den i tipp topp stand.

Er vanskelig å få tak i felger til den bilen. Må nærmest spesialbestille. Felgene du har på den andre bilen kan ikke brukes pga stor forskjell i innpress, er 54 mm på ix-en. Har vurdert å bestille Compmotive felger fra Kollevold, da lager de inpress og boltsirkel etter mål.

Og husk å sjekke automatolja! ER annen kasse på ixen enn de bakhjulsdrevne, er et svakt punkt på de bilene at automatoljekjøleren lekker. Blir fort dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sommern er det vel ikke umulig at det dukker opp noen 17" orginalfelger heller. Det viktigste i første omgang er å få den i tipp topp stand.

Er vanskelig å få tak i felger til den bilen. Må nærmest spesialbestille. Felgene du har på den andre bilen kan ikke brukes pga stor forskjell i innpress, er 54 mm på ix-en. Har vurdert å bestille Compmotive felger fra Kollevold, da lager de inpress og boltsirkel etter mål.

Og husk å sjekke automatolja! ER annen kasse på ixen enn de bakhjulsdrevne, er et svakt punkt på de bilene at automatoljekjøleren lekker. Blir fort dyrt.

Er klar over at det er annet innpress, men E36, E46, X3 og X5 har jo tilnærmet likt innpress. Vurderer å gå til anskaffelse av noen orginale E36 M3 felger, da dette kler bilen bra.

Etter det jeg vet så er det bytta automatolje på bilen flere ganger så den skal være godt holdt. Vet du om jeg kan bruke samme olja på ix`n som på tds`n (Castol Dextron 3)?

Fin bil, trenger bare en vask Selv, har jeg funnet ut at det er umulig å ha rein bil for tiden

Det er ikke så lett å holde bilen rein nå, nei. Demonterte takbøylene, satt på vindusvisker bak og vaska bilen rett etter jeg tok bildene og bilen ble ekstremt mye penere, men den blir fort skitten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare prøv de felgene først.

Prøvde 18-tommerene jeg har på min E-46 men innpress 38mm på 525ix-en. Da snakker vi 16mm forskjell fra orginalfelgen. Den sporingen jeg opplevde langs ringveien med slitt veidekke etter vinteren med 225/40-18 dekk var litt av en opplevelse. Trodde bilen var fjernstyrt. Eller at jeg var på Rodeo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Her kommer noen bilder, først noen gamle bilder av tds`n og iX`n.

DSC00708.jpg

DSC00709.jpg

Og her er noen bilder etter å ha hatt den på full innvendig rens hos et proffesjonelt bilpleie firma, legg merke til bildet på toppen av siden og disse bildene (som egentlig er litt for mørke til at det vises ordentlig).

DSC00719.jpg

DSC00718.jpg

DSC00717.jpg

DSC00716.jpg

DSC00715.jpg

DSC00714.jpg

DSC00713.jpg

DSC00712.jpg

DSC00710.jpg

Dette er absolutt den smarteste invisteringa jeg har gjort på bil. Bilen ser ut som den har gått maks 80 000 km, ikke 280 000 km som den faktisk har gjort :D

Bilen ser pr. dags dato slik ut:

DSC00721.jpg

DSC00720.jpg

I morgen får den 16" orginale alu felger til vinterdekka, uten at jeg har noe bilde av de for øyeblikket. Har også gått til innkjøp av 17" E36 M3 felger som ser slik ut:

showpic.php?nr=024

Må ha nye dekk til de, men er litt usikker på hva jeg skal gå for. Felgene er 7,5x17 forran og 8,5x17 bak. Har forstått det slik at iX`n vil ha lik dekkdimmensjon forran og bak, men har noen formening om hva som vil passe best på? Skal enten ha 225/50R17 eller 235/45R17, vet at 225 går greit på både 7,5 og 8,5 toms felg, men går 235 greit på 7,5 toms? Noen formeninger om dette? Kan også legge til at jeg prioriterer komfort forran sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har gått i overkant av 280 000 km, ja. Noe som igjen beviser at km. stand er helt uvesentlig så lenge bilen er blitt tatt godt vare på.

Er klar over at det vil bli litt ballong, men for det første så har iX`n noe høyere rulleomkrets enn vanlig E34 og i tillegg ønsker jeg heller ikke å ta bort all komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at iX er ekstremt praktisk på vinterføre, nei. Som Touring er det også god plass og når man i tillegg har hengerfeste trenger man ikke stort mer. Bilen går jo helt brukbart også, eneste negative er bensinforbruk og E34 svakheter generelt. Har du bilder av den gamle iX`n din forresten?

Legger ut noen nye bilder jeg tok i dag med de "nye" vinterfelgene.

DSC00724.jpg

DSC00723.jpg

DSC00722.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...