Jump to content

Recommended Posts

Posted

lurer på noen ting angående bil lån og millitær, får man på en måte utsatt lånet man har når man drar i millitæret? noen som har noen erfaringer å dele med meg?

God jul:)

• Replies 36
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

okai, for er ca halvåret før jeg eventuelt skal inn så takk for svar, for stikke i banken på onsdag så jeg får meg ny kjerre:)

Posted

Jeg har hørt 3 måned med billån, at dette må skje minst 3 måneder før du går inn i militærtjenesten. Og da betaler de renten på låne mens du er i tjeneste.

De sier jo hele tiden at militærtjenesten skal ikke være negativt mht økonomi.

Posted

min erfaring er at man ikke får lån før man har vert i militæret da, jeg for min del søkte meg fritak, fikk det, tok opp lån, kjøpte meg fet bil.... Lever livet.militæret er no Driiit....!!!!

Posted

OT: Jeg skulle ha vært i militæret for 2år siden,men fikk utsatt pga læretid. Og den ble jeg færdig med i april og har enda ikke fått innkallelse, skal man ikke få beskjed om man slipper eller??

Posted

jeg gikk bare til legen å klaget over ryggen.. så sendte han et brev til de folkene.. fikk svar en uke etterpå om at jeg var fritatt fra tjeneste i fredstid. veldig enkelt...

Posted
min erfaring er at man ikke får lån før man har vert i militæret da, jeg for min del søkte meg fritak, fikk det, tok opp lån, kjøpte meg fet bil.... Lever livet.militæret er no Driiit....!!!!

Hva var ditt kriterie for å få fritak da? Jeg sitter litt i saksa, med huslån. 2 biler etc. , og jeg har fått avslag. Skal ut 15.januar - og som du sier; militæret er no Driiit!"!

Posted

jeg klaget over ryggen sef... sa at jeg ble helt øddelagt hvis jeg måtte stå eller gå lenge.. plus at jeg fikk ordnet med jobben slik at dem sa at jeg jobbet med tilrettelagte arbeidsoppgaver tilpasset mitt lille problem :D er bare å være oppfinsom.. fikk fritaket mitt 9 dager før jeg skulle mønstre på...

Posted

Hva var ditt kriterie for å få fritak da? Jeg sitter litt i saksa, med huslån. 2 biler etc. , og jeg har fått avslag. Skal ut 15.januar - og som du sier; militæret er no Driiit!"!

Jeg slapp nå veldig enkelt pga dårlig syn (bruker linser, og hvis jeg mister dem eller brillene, så ser jeg ikke forskjell på venn eller fiende) og pluss jeg har pollenallergi. Men dette var for noen år siden, når dem kun ville ha inn stridsdyktige, noe som jeg ikke var. Så ble dimma pga medisinske årsaker :D

Trodde dem var pliktige å hjelpe deg økonomisk hvis man ikke fikk utsettelse fra banken. Har en kamerat som fikk betalt husleie og billån. Men som sagt, var noen år siden, før dem fikk så mye pes for uvettig bruk av statlige midler :?