Gå til innhold

BMW M535 m/745 motor.


bmwdude
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og jeg sier 0,4 bar siden det er 3,5 liter 745 motor :lol:

Så vil jeg si 3,2 liter 745 motor lader 0,5 bar.

Og jeg kan på en måte bekrefte at å stille opp trykket på disse gir et sykt drag i motoren!

Ikke har jeg bremset selv heller ennå, men med automatkasse: 0-100 på omkring 6 sek, og 0-200 på omkring 20 sek hvor førstegiret rekker til nesten 100km/t, andregir til 150km/t tror jeg det var, og tredjegir til 200-230km/t så vil jeg påstå det høres bra realistisk ut med det dreiemomentet Lien sier han har.

Sjekk filmen hans på youtube, hvis ikke den filmen forklarer litt med tanke på bilens størrelse og automatkasse, så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg sier 0,4 bar siden det er 3,5 liter 745 motor :lol:

Så vil jeg si 3,2 liter 745 motor lader 0,5 bar.

Og jeg kan på en måte bekrefte at å stille opp trykket på disse gir et sykt drag i motoren!

Ikke har jeg bremset selv ennå, men 0-100 på omkring 6 sek, og 0-200 på omkring 20 sek hvor førstegiret rekker til nesten 100km/t, andregir til 150km/t tror jeg det var, og tredjegir til 200-230km/t (så vet jeg ikke fjerdegir siden jeg har første generasjon 745 hvor det siste giret aldri ble laget) så vil jeg kalle det realistisk det dreiemomentet lien påstår å ha..

Heisann...

3,2 literen vet jeg ikke, men det er iallefall 0,3 på 3,5 literen som det har vært helt siden 80-tallet... Geniale motorer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvertfall ikke 0.3 bar! 0.4 bar på 3.5 literen og 0.5 bar på 3.2L stemmer nok rimelig bra, men min har en tendens til å lade 0,5 bar originalt.. :P

Da tror jeg du skal sjekke litt mer før du sier noe, jeg har sett flere feil du har påstått angående m106 motorene allerede... :)

(Er absolutt ikke spydig eller dumt ment :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du skal sjekke litt mer før du sier noe, jeg har sett flere feil du har påstått angående m106 motorene allerede... :)

(Er absolutt ikke spydig eller dumt ment :) )

Da må du utdype dette da så vi andre kan lære av våre feil, ikke bare si at vi har feil :P

Faktum er at M102 lader 0.4 bar originalt. Grunn; 3,2L * 1,4bar trykk = teoretisk motorvolum på 4,48 liter.. Altså 745i..

Min M106 lader i hvertfall 0,5 bar originalt så da må det være noe galt med min bil da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du skal sjekke litt mer før du sier noe, jeg har sett flere feil du har påstått angående m106 motorene allerede... :)

(Er absolutt ikke spydig eller dumt ment :) )

Da må du utdype dette da så vi andre kan lære av våre feil, ikke bare si at vi har feil :P

Faktum er at M102 lader 0.4 bar originalt. Grunn; 3,2L * 1,4bar trykk = teoretisk motorvolum på 4,48 liter.. Altså 745i..

Min M106 lader i hvertfall 0,5 bar originalt så da må det være noe galt med min bil da? :P

Hey :)

Ja, skal lagde 0,3 bar. Visst din lader litt mer er vel det bare positivt :) Jeg har en m106, og er "mekaniker" for flere andre med m106. Alle dem lader 0,3 bar, slik som det står i tekniske papirer om denne motoren også...

Mange sier at m106 har smidde stempler også, det er også feil. Bra stempler er det ja, men dem er "sintrade" eller hva svenskene pleier å si. Noe ala Coatet stempler/skjøtekanter på feks Speedpro amcar stempler.

(sintring: Tillverkningsmetod där man pressar ihop pulver eller granulat under högt tryck så att det blir ett homogent fast material.)

Har også hatt en del kontakt med Juha Tuoma angående disse motorene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk eller noe, men når personen som eier bilen ikke gidder å legge ut annonse her selv, men får en kompis til å gjøre det, og i tilegg bruker bilder av en annen bil, så tror ikke jeg han er så veldig interessert i å selge... er jo en stund siden tråden ble starta også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...