pocket Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 Har ikke vært borti TomTom, men hva er det som gjør at folk liker de så mye bedre enn feks Garmin nüvi? Hva er forskjellen på dem bortsett fra at TomTom har innlagt fortoboksvarsler som noen sier her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 TomTom er utrolig enkel å bruke, utrolig rask og er veldig sjelden på jordet når den navigerer.. I tillegg har Go 910 20GB harddisk med hele Europa, USA og Canda inne med 12 GB ledig plass til Mp3 osv når alt kartverk osv er lagt inn.. Jeg har også erfart at det er fler og bedre POI på TomTom enn Garmin.. Nüvi har 2GB minnebrikke - TomTom har 20GB harddisk.. TomTom koster 1000 kroner mer enn Nüvi... I tillegg har TomTom det eksepsjonelle forumet til Gunnar Nystøl Link: http://tomtom.nystul.no/forum/ Les test på Nüvi 360 her: http://www.gps.no/anm/templates/?a=1052&z=2 Les test av TomTom GO 910 her: http://www.dingz.no/php/art.php?id=304735 Pris hos komplett.no: Nüvi: 4169,- Go 910: 5179,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 Garmin nuvi 360 kom bedre ut en tom tom i alle testene jeg har lest. Har selv hatt 360en i et halvt år, og er mer enn kjempe fornøyd. Garmins nuvi modeller tar også vesentlig mindre plass enn en tom tom. På fartsboks.no kan en laste ned fotoboksvarsling over hele europa. Så å bruke dette som et argument for å kjøpe tom tom, faller gjennom. Når det kommer til brukervennlighet, har nuvien en lynrask oppdatering, og en meny som er utrolig oversiktlig. Det sies at tom tom har fler og bedre POI enn Garmin. Dette er bare tull! På nuvien kan en laste ned egne ekstrapakker med POI, og egne reiseguider med bilder, beskrivelser og kontaktinformasjon til tusenvis av steder i hele europa. nuvien kan faktisk brukes som er reisegude i seg selv. I tillegg spiller den lydbøker, har bildefremviser, og hardisk (dog noe mindre enn tom tom) en kan legge bildene over på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2006 Jeg vet ikke om jeg blir så mye klokere... En kamerat av meg sier Nuvi, mens han andre sier tom tom.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 Garmin nuvi 360 kom bedre ut en tom tom i alle testene jeg har lest. Har selv hatt 360en i et halvt år, og er mer enn kjempe fornøyd. Garmins nuvi modeller tar også vesentlig mindre plass enn en tom tom. På fartsboks.no kan en laste ned fotoboksvarsling over hele europa. Så å bruke dette som et argument for å kjøpe tom tom, faller gjennom. Når det kommer til brukervennlighet, har nuvien en lynrask oppdatering, og en meny som er utrolig oversiktlig. Det sies at tom tom har fler og bedre POI enn Garmin. Dette er bare tull! På nuvien kan en laste ned egne ekstrapakker med POI, og egne reiseguider med bilder, beskrivelser og kontaktinformasjon til tusenvis av steder i hele europa. nuvien kan faktisk brukes som er reisegude i seg selv. I tillegg spiller den lydbøker, har bildefremviser, og hardisk (dog noe mindre enn tom tom) en kan legge bildene over på. Da har du ikke lest de testene jeg posta i forrige innlegg Odde: ta en titt på tomtom-forumet jeg posta link til og les litt der da.. kikk f.eks på "fotoboksbase" og les litt om hvordan den er bygd opp osv.. Det er også lagt inn over 100.000 POI's på forumet der til fri nedlasting etter kategori.. I tillegg er det masse hjelp å få fra de andre brukerne om man skulle ha problemer eller spørsmål.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Pioneer Avic S1 http://www.pioneer.no/no/products/10/20 ... index.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pocket Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Ellers så har du jo Nüvi 660 også da, for å gjøre forvirringen komplett Er vel så og si lik 360, bare med større og bedre skjerm Selger Garmin på jobben og har vel bare fått positive tilbakemeldinger på brukervennligheten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2006 Da har jeg handlet inn nuvi 360 i dag! Jeg er veldig fornøyd! Hvis det er noen som kjenner til gratis fotoboksvarsling til denne så hyl ut! Jada, aloebiz.net, jeg vet at tom tom har dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2006 fant en side som kan være akutuell, men vet ikke om dette fungerer enda.... http://www.oscark.no/gps/index.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 ville anbefalt TomTom Go 910 på det sterkeste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 har testet flere GPS`er i forbindelse med at jeg selger det på jobben... testet AVIC S1, som var en strålende GPS, men likte Tomtom 910 bedre... du har også tomtom 710 som er en rimligere modell, forskjellen er at 910 har harddisk og medfølgende kart over deler av USA/Canada. Alle tomtom får du lagt inn fotobokser på, også Tomtom ONE, denne koster fra 3-4tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Innovation Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Da har jeg handlet inn nuvi 360 i dag! Jeg er veldig fornøyd!Hvis det er noen som kjenner til gratis fotoboksvarsling til denne så hyl ut! Jada, aloebiz.net, jeg vet at tom tom har dette... Gratulerer med kjøpet! Jeg er sikker på at du blir strålende fornøyd. Forskjellen på de nevnte navi-løsningene er vel så små at det faller ned på egen smak til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2006 fant en side som kan være akutuell, men vet ikke om dette fungerer enda....http://www.oscark.no/gps/index.html Dette fungerte ypperlig!! Leste også en hel del på nettet i går og fant ut at man kan laste ned fartsboksene på tom tom sitt forum, så endre de i POI Edit, for å så kunne bruke de i Garmin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå