Gå til innhold

E36 318ti (M42) starter ikke

Frode H.
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger noen gode tips av dere.

Forrige uke begynte bilen min i perioder å jage fælt på tomgang (stoppet når jeg slapp gassen), den luktet bensin etter jeg hadde vært ute og kjørt og hadde av og til tendens til å nesten dø helt ut under kjøring med kald motor for så å gå helt normalt igjen. Jeg tror den har brukt mye bensin i det siste og den føltes faktisk endel sprekere mellom all denne juksingen..

Jeg tenkte at dette var symptomene på defekt lambdasensor og slo meg egentlig til ro med det da jeg parkerte den før jul.

Det som er litt rart er at i dag nektet den å starte. Jeg trodde lambdaen stort sett hadde innvirkning på varm motor og at den ville starte uten problemer selv om denne var defekt, stemmer ikke det?

Er det noen som har noen andre tips til hva jeg bør sjekke?

På forhånd, takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig disse lambdaene. Jeg slet med fusking i hele sommer, hver gang bilen var våt, enten av regn eller vask. Skjedde ved både varm og kald motor på min. Etter lambda-byttet er den helt normal.

Min liker dog ikke å bli kjørt lite for å så bli stående noen dager. Da kan den være veldig herkete å få liv i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

En liten oppdatering:

Lambdasonden jeg kjøpte på Biltema virket sånn ca to uker før bilen begynte å drukne seg i bensin igjen. Har nå byttet til en brukt Bosch sonde fra en Auda A8 og bilen går fint igjen. Får håpe det holder denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...