Aleks Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 da har jeg montert LCD skjerm i dashbordet i min bil.. det ser utrolig fett ut ug d fungerer greit.. men har et lite problem.. jeg kuttet meg innpå pluss strømmen til cd spilleren og tok også jord derfra, for å få strøm til dvd spilleren. også kappet jeg meg innpå den ledningen som går til dvd spilleren for å få strøm til skjermen.. d som skjer nå er at jeg får en fin sånn suselyd i bilen.. (dynamosus).. hvordan kan jeg fikse dette? Denne måten blir jo som å legge opp til en forsterker.. samme prinsippet. kan jeg f.eks legge opp en ny pluss kabel fra batteriet og inn i et relè (som jeg selfølgelig kjøper nytt) og tar strøm derfra og jorder det i karrosseriet? da tar jeg selfølgelig å kapper de strømledningene som eg har fra før som går til cd spilleren. er det fordi at de kablene som går til spilleren ikkje klarer å levere nok strøm at lyden kommer? og at hvis jeg kjøper tykke nok kabler så forsvinner lyden?? håper det er godt nok forklart.. takker for svar.. ble litt rotete dette her.. håper der skjønner det.. allti noen her inne som vet. utrolig bra forum...
Hendo Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 det pleier å være når en signalkabel og strømkabel ligger nære hverandre.. da får du suselyd i høytalerene kan prøve med skjermede kabler
Tommy Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 I 90% av tilfellene med dynamostøy, så er det dårlig jording som er problemet. Hvis du har koblet til 2 enheter ekstra på jordingskabelen til spilleren, så kan dette bli litt for mye i forhold til kabeltykkelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå