Ronny M Skrevet Desember 27, 2006 Share Skrevet Desember 27, 2006 Hvor lang tid må jeg regne sånn ca på å overhale en M40 topp? Fra panseret blir åpnet til jeg starter motoren når jeg er ferdig. Tenkte da på å bytte kam og løftere, og ventiler hvis det er nødvendig? Noe mer som bør gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 27, 2006 Share Skrevet Desember 27, 2006 Ja,slipe ventiler og sjekke ventilseter etc. Forskjell på overhaling og "overhaling* Men tikker det fælt så er det mest kamsett du burde skifte ja,samt register i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 27, 2006 Share Skrevet Desember 27, 2006 Hvor lang tid det tar kommet helt ann på hvor god greie du har på det du driver med, hvor fort du skrur, hvor du driver og med hva slags utstyr. Jeg brukte ca 2 dager med selve skruarbeidet. Bilen stod i ca 2 uker, siden jeg måtte vente betille fler deler da jeg så at de var dårlige. Skal du av med og overhale topp på M40 så ville jeg ihvertfall ha kjøpt inn: -Toppakning og strekkbolter -O ring til vanngjennomstrømninga(sitter ved siden av toppakning). -Ny regreim og strammehjul, samt evt løpehjul hvis de er slitt. -Ny kam, vipper og løftere. -Evt Slipepasta og nødvendig slipeverktøy Påberegn en god del lenger tid hvis du skal slipe opp ventilene. Demontering og montering av ventiler er en tidkrevende jobb og lurt å være 2 stk. Hvis du aldri har rørt motoren din før så ville jeg skaffa meg nye pakninger til innsug og eksosside i samme slenger, siden du skal av med topp. Skifte bensinslanger er heller ikke dumt. Evt få låne ventilfjærtang hvis du ikke har det. Men, man skal ha en VISS peiling på hva man holder på med da man skal overhale topp. Demonteringen er ikke så komplisert, men å få alt på riktig sted i riktig posisjon, det er noe annet. Jeg ville også planslipt toppen min helt rett før jeg satte den på (Par hundre kr på motorverksted). Alt i alt er en toppoverhaling på en M40 motor en dyr affære. Jeg gjorde dette med min egen, og kom til slutt (med deler som ballet på seg) på ca 5-6k. Så kjørte jeg med alt i ca 24 000km, da sprakk toppen min. Jeg kjøpte istedet en billig komplett M40 fra Danmark for 2k. Bare så du får perspektiv på ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå