Gå til innhold

Min E36 320i Coupé :) --- Nå solgt...


Søreng
 Share

Anbefalte innlegg

Da satt jeg å hadde litt lite å gjør denne kvelden og tenkte at nå har jeg vert medlem en stund så nå kan jeg vel legge ut litt info og planer med min bil!

Bilen er en 1992 modell 320i diamant svart coupé, som har rullet beskjedne ca 220.000km, men virker i meget god teknisk stand!

Siden jeg er student og økonomien ikke er verdens beste ble det denne, men jeg er kjempe fornøyd til nå, og håper å være det frammover!

Bilen ble kjøpt i trondheim av Sivert Løvseth (for di som vet hvem han er).. (Han som driver Automote tuning for de som ikke vet hvem han er :P) bilen skulle egentlig bli et prosjekt for han, men ble solgt pga mangel på tid..

Siden jeg ikke hadde lappen når jeg kjøpte bilen, var det guttetur med meg å fattern fra trondheim og tilbake til stavanger om oslo med bilen! En skikkelig lang tur å fikk prøvd bilen litt..

Bilen ruller akkurat nå på 195/65/15" originale bmw felger, men på sommer er det 225/35/19" type "SMC Opuz" 8)

Nå har jeg vel hatt bilen i et par mnd og funnet litt ting som må rettes opp for at den skal bli fin igjen.. Er ikke største modifikasjonene, men må til :P

Har nettop byttet olje til Castrol TXT - 5W-30 og skifet oljefilter! Synes den tikker litt mye når den er kald etter oljeskiftet men...

Det som må skiftes er katalysatoren da den er blitt til kjeks, og bytter sikkert mellomrøret samtidig også da :P

Andre planer med bilen er (x når de er kommet)

- (x) M3 Diffuser i bakfanger

- (x) M5 Bagasjeromslist

- (x) M3 Sideskjørt

- (x) M-Pedaler

- (x) M-matter innvendig

- (x) Komplett skinninteriør

- (x) Angeleyes

- (x) Xenon

- (x) Nye sommerdekk

- (-) M3 Speil

- (-) Short shift (i hus)

- (-) Girkule med lys

Vel, det er vel hovedsaklig planene med bilen siden jeg er student :P

Litt bilder av bilen slik den var da jeg fikk den, ble satt på m3 front og hvite blinkers bak før jeg hentet den..

img0290qe1.jpg

img0283udenskiltoa6.jpg

img0077udenskiltrf1.png

Har også begynnt på montering av anlegget som skal i, mangler nå bare å få i høyttalerene framme og sette i spilleren så skal det være tut og kjør!

Med tiden skal det bygges nytt baki med nedsenkning av forsterker etc:

bilde0022nb3.jpg

bilde0024qt0.jpg

bilde0028udenskiltzu5.jpg

Montering av kondensatoren i bakruten: 8)

bilde0032nm8.jpg

Trekking av kabler, stress :P

img0302kf4.jpg

Subben som skal inn:

img0312hy0.jpg

Var i dag hos Capri Zone Tuning på bryne og hentet angel eyes'ene mine og gleder meg som en unge til å få montert disse!

img0331ba9.jpg

Har også fått meg nye bremseklosser og slitasjevarslere som delelager når jeg skal skifte de.

img0320is8.jpg

Har helt garantert glemt noe, men det kommer sikkert senere! Kjekt med kommentararer, og jeg skal prøve å få tatt masse bilder underveis i endringene..

Ps: vet at DTM pottene er grusomme, men er ikke en prioritering å bytte de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann Toro. Jeg kjøpte mine av en kar som annonserte på kjøp/salg sidene til BMW CCN sidene.

Er ikke sikker på at dette er samme fyren, men produktet ser ut til å være likt. (Også funnet på BMW CCN sidene):

Angel Eyes til e30,e34,e36,e46 etc.

Beskrivelse: Har ett Angel Eyes kit til salgs. Passer til e30,e34,e36,e46 etc. Settet består av 2 ringer, dioder, motstander og festebraketter. Ringene monteres inne i lykten og kobles til 12v. En rimelig løsning, har bare ett kit! Pris 220,-

Kontakt: Oddbjørn S.

2693 Nordberg

Telefon: 97511616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine kommentarer :D

Brættis: Hørtes meget billig ut med 440kr for et fullt sett med CCFL angeleyes.. Sikker på at dette ikke er noe LED ringer eller neon lykter? Står jo ingenting i beskrivelsen hans om at det skal være CCFL ringer...

Toro, ringene kjøpte jeg fra capri zone tuning! www.czt.no

Kostet meg 1499kr og lyser MEGET bra, har bare testet de i butikken og da var det dagslys og de lyste overraskende bra! Settet inneholder to stk konvertere og 4 stk ringer! Koster 299 tror jeg for ny ring siden disse skal være meget bra kvalitet. Også meget bra service og kjappe og svare på mail. Tok litt tid før jeg fikk de pga julestress med posten, men var nok verdt å vente på!

Får se hvordan det blir med lyktelistene, disse sto på bilen da jeg fikk den, er en del steisprut på de.. så får se hvordan det blir med AE'ene..

Leker med tanken med svarte nyrer og svart netting nå som jeg har ringene, da blir det jo gjennomført "bad ass" front 8)

Men siden jeg er student må det nok vente litt på seg med det :P

Idag blir det enten å prøve å få funnet feilen på høyre parklys og så montert angel eyesne, eller så blir det montering av resten av anlegget... Skal ta bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt på de ccfl ringene nå. Det står i omtalen at det skal gi ett superhvitt lys, men for meg så ser de blå ut på bildet. Vet dere om de blir blå når de er montert? Har sett ett par biler her i by`n med ringer som ser blå ut, og jeg syns ikke det er spesielt pent sammen med hvite tåkelys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var anlegget inni, fikk montert og gjort det meste som trengtes mht det i dag.. Nå mangler litt småplukk på finishen for at det skal bli pent, men spiller jaffal.. Ble litt dynamo støy da :( Får se hvor lenge jeg orker å leve med det!

Kalblene var lagt, så nå var det bare å begynne å demontere nokia høyttalerene :D

img0338qr2.jpg

img0339go3.jpg

img0340vc2.jpg

Med litt ivrige kompiser går alt mye lettere :D:D

img0341iq8.jpg

Skal få prøve å tatt noen bilder av det "ferdige" resultatet i morgen, var en smule mørkt nuh :D

Toro, ringene har nok et litt blålig/hvit lys.. Skal få tatt bilde når jeg får montert det, men helt garantert andre enn meg som har montert dette før meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

liten update igjen her da :) Begynner å bli litt skeptisk til å oppdatere her pga. alt tyveriet for tiden.. Men må jo kunne dele litt info synes jeg!

Nå har jeg vert å snopet meg slik en i dag:

cimg1948bu2.jpg

"M3" eksoslist/diffuser til bakfangeren.. Håper jeg skal få montert den og angeleysene i helgen. Blir en ny update da dette er montert :)

Forresten et ekstraspørsmål.. Vet ikke helt hva som er vanlig med denne listen, lakkeres den eller settes den bare på slik den er nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...