Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men seriøst, er det bare sånn max 90kg benk eller??

Dei fleste benker verte levert med 60 kg inkludert i prisen.

Berre for å få folk igang liksom. Og dei fleste benkene som blir kjøpt av privatpersoner, blir kjøpt for å byrja å trene, eller til lett trening. Skal du ha noko til treningsstudio eller fleire som skal bruke, går du for litt kraftigere saker, og dei blir nok ikkje levert med vekter, og er av betydleg høgere prisklasse :D

Og ingen benker er bygd for maks 90 kg, dei fleste er beregna til rundt 150 - 200 kg.

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Men seriøst, er det bare sånn max 90kg benk eller??

Dei fleste benker verte levert med 60 kg inkludert i prisen.

Berre for å få folk igang liksom. Og dei fleste benkene som blir kjøpt av privatpersoner, blir kjøpt for å byrja å trene, eller til lett trening. Skal du ha noko til treningsstudio eller fleire som skal bruke, går du for litt kraftigere saker, og dei blir nok ikkje levert med vekter, og er av betydleg høgere prisklasse :D

Og ingen benker er bygd for maks 90 kg, dei fleste er beregna til rundt 150 - 200 kg.

Hmmm... tror egentlig ikke det er standard at benker selges med vekter. :roll: Tenkte å oppgradere den jeg har nå. Og ja, den står det max 90kg på...

Skrevet
Hmmm... tror egentlig ikke det er standard at benker selges med vekter. :roll: Tenkte å oppgradere den jeg har nå. Og ja, den står det max 90kg på...

Når eg kjøpte min første benk når eg var 15, fekk eg med 60 kg (!) vekter. Eg solgte den når eg var 16 og kjøpte meg ein ny og kraftigere ein, denne fekk eg også med vekter på. Men denne solgte eg også etter ei kort tid når eg flytta ut heimenfra.

Når eg gjekk på almenn, så var treningsrommet på skulen eg gjekk på så dårleg (hadde to benker - den kraftige typen), eit par curl stenger, eit knebøy stativ og ikkje faste manualer :twisted:

Men dette gjorde meg eigentleg ikkje så mykje ettersom me berre var 3 stk som trente regelmesig.

Så fekk eg i oppgave å skaffe nytt utstyr til treningsrommet. Var i kontakt med mange forksjellige leverandører, men den type benk eg var på jakt etter (kombinert benk og knebøy) og fast skråbenk, + ein heil del anna tull, hadde ein relativt høg prisklasse og vart levert uten vekter :(

Dette var tredje året mitt. Etter eg var ferdig, så tok nokre i andre klasse på seg oppgava og kom over eit treningsstudio i Oslo som sku legge ned, og dei fekk kjøpt mykje av det billig for rundt 100 k (vist eg ikkje husker feil).

Vist du skal oppdatere til ein maks 90 kg benk, er det berre tull. Den andre benken eg hadde var ein Golds Gym, og den funka bra til meg. Var vanleg, og skrå. Den kosta vel rundt 7000 kr og var på tilbud 8)

Så du må nok opp i litt prisklasse for å få noko skikkeleg :D

Skrevet

Hva er så prisen på en benk på max 150-200kg da? Er i såfall en slik jeg er på utkikk etter...

Skrevet

No er det mange år sida eg slutta å trene, er 21 no og slutta å trene når eg var 19. Så har ikkje akkurat oversikt.

Men til heimebruk, kan du gå innom www.sportsupply.no, kjøpte ein del fra dei til heimebruk og den normale bruker.

Men er du litt meir den bamse typen, er nok www.gym2000.com noko for deg :) Dei har benker som tåler oppimot 400 kg, og ikkje så veldig galne priser (fra 7000 for berre benken vist eg ikkje husker feil) på benkene sine heller. Men det er som oftest BERRE benk, og ikkje f.eks flyes, og enkel beintrening.

Skal til å trene igjen etter nyttår (nyttårforsett) så skal til å kjøpe inn litt, send meg PM så kan me kjøpe ilag å få rabatt :P

Skrevet
Har tatt 150kg. Slår dere begge. Og det var i fjor. (20år i år) har til og med film bevis. så STFU :D Regner med tråden blir stengt nå :)
du er sikkert en flodhest på 150kg da :lol:
Skrevet
dere kan vel også starte et forum om hvem som tar mest sprøyter :lol:

(hvis dere ikke er trenings narkomaner som ikke har noe annet liv utenfor studioet da)

det holder massevis å trene 3-4 timer i uka for å opnå resultater, trener du mere en det er det fare for overtrening.. men det er klart at det går mye tid til mat og hvile også,, men det er jo bare digg å sove litt :D
Skrevet
Har tatt 150kg. Slår dere begge. Og det var i fjor. (20år i år) har til og med film bevis. så STFU :D Regner med tråden blir stengt nå :)

HAHA. 85kg takk.

Skrevet

HAHA. 85kg takk.

inponerende!
Skrevet

jeg driter i om dere tar 120-150 i benk, det er vel ikke noe å skrøyte av det! det er nesten normalt av folk som trener seriøst. det er vertfall ikke nok til å ødelegge denne tråden.

Skrevet

det er ikke sånn benk de har på treningstudioet, stangen er like smal der du holder , så der du legger på vekter.

den står stødig å er ikke skranglitte.

er grei å ha når du evnt. ikke har tid til å trene en dag eller bare har lyst å pumpe litt (å ja, du kan få skikkeli pump med den, ta 5 set, 100 rep med 60kg) :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...