Gå til innhold

Mer turbotrykk i 524td e28

Tha sims
 Share

Anbefalte innlegg

"Letteste måte å få mer futt i disse gamle traverene er vel å bare justere pumpa?" Da tenker du på bensinpumpa? Trodde man kunne få mer effekt ved å gjøre litt med turboen. Men, mer bensin= mer juice til motoren= mer juice til turboen= mer trykk til turboen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor de fleste stiller dieselpumpa litt, en liten skru på pumpa som man skru rundt 1 - 1,5 omdreininger på.

Hadde en slik 524 for et par årsiden. Der var det skrudd litt på dieselpumpa, kjørte en stund slik med det medførte relativt store svarte sopper med svartrøyk når man ga på. hehe

En overhaling på turboen er sikkert ikke så dumt, tipper at når disse bilene bygger å bli gamle så mister nok turboen ganske mye effekt.

Mulig det går å modde disse motorene men en intercooler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er helt geniale biler å trimme:) skaff deg turbotrykks måler, orginalt trykk ligger på ca 0,75 bar. jeg stillte på dieselpumpa og justerte turbotrykket opp til 1,3-1,4 bar. funka fett det:) gikk meget bra.. men få noen med litt peiling til å gjøre d! men jeg tar ikke noe ansvar om noe skulle ryke!:) en kompis av meg kjørte med 2bar turbotrykk og intercooler på en sånn bil, uten store problemer.. lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er helt geniale biler å trimme:) skaff deg turbotrykks måler, orginalt trykk ligger på ca 0,75 bar. jeg stillte på dieselpumpa og justerte turbotrykket opp til 1,3-1,4 bar. funka fett det:) gikk meget bra.. men få noen med litt peiling til å gjøre d! men jeg tar ikke noe ansvar om noe skulle ryke!:) en kompis av meg kjørte med 2bar turbotrykk og intercooler på en sånn bil, uten store problemer.. lykke til :D

haha uten STORE problemer?:P

mange små?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...