Tha sims Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 Har kjøpt en billig bil til å ha i vinter, 524td e28. Hvordan får jeg justert opp turbotrykket på en rimelig safe måte? Har lyst på litt mer effekt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 sett en slange klemme på slangen fra turboen til wastegaten pris 10kr på shell .stramm klemma bare litt må ha luftgjennomstrømming Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tha sims Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2006 Ok, det forsto jeg faktisk (kan egentlig jævelig lite om motorer ). Hvor mye mer effekt kan jeg få ved dette trikset (ca.)? Takk for hjelpa så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 Ok, det forsto jeg faktisk (kan egentlig jævelig lite om motorer ). Hvor mye mer effekt kan jeg få ved dette trikset (ca.)? Takk for hjelpa så langt Kan ikke tenke meg det var helt seriøst ment! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 sett en slange klemme på slangen fra turboen til wastegaten pris 10kr på shell .stramm klemma bare litt må ha luftgjennomstrømming hørtes ikke akkurat ut som den "safe" måten å gjøre det på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 Letteste måte å få mer futt i disse gamle traverene er vel å bare justere pumpa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tha sims Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2006 Så kan dere fortelle meg den "safe" måten å gjøre det på ? Mvh Kjetil Berg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tha sims Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2006 "Letteste måte å få mer futt i disse gamle traverene er vel å bare justere pumpa?" Da tenker du på bensinpumpa? Trodde man kunne få mer effekt ved å gjøre litt med turboen. Men, mer bensin= mer juice til motoren= mer juice til turboen= mer trykk til turboen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 Tor de fleste stiller dieselpumpa litt, en liten skru på pumpa som man skru rundt 1 - 1,5 omdreininger på. Hadde en slik 524 for et par årsiden. Der var det skrudd litt på dieselpumpa, kjørte en stund slik med det medførte relativt store svarte sopper med svartrøyk når man ga på. hehe En overhaling på turboen er sikkert ikke så dumt, tipper at når disse bilene bygger å bli gamle så mister nok turboen ganske mye effekt. Mulig det går å modde disse motorene men en intercooler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tha sims Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2006 Ok. Takk for tips.. kan hende jeg tar en liten overhaling med wd40 . Men det er altså ikke noe vits å justere opp turbotrykket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 tror kanskje ikke han tenkte på en sprut med wd40 når han nevnte overhaling:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tha sims Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2006 tror kanskje ikke han tenkte på en sprut med wd40 når han nevnte overhaling:P Hehe, tror jeg også Må vel kanskje gjøre litt mer før det kalles "overhaling". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knooot Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 dette er helt geniale biler å trimme:) skaff deg turbotrykks måler, orginalt trykk ligger på ca 0,75 bar. jeg stillte på dieselpumpa og justerte turbotrykket opp til 1,3-1,4 bar. funka fett det:) gikk meget bra.. men få noen med litt peiling til å gjøre d! men jeg tar ikke noe ansvar om noe skulle ryke! en kompis av meg kjørte med 2bar turbotrykk og intercooler på en sånn bil, uten store problemer.. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tha sims Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2006 Takk for fint svar. Tror jeg skal overlate dette til folk som har gjort det før. Takk for hjelpa. BTW: Kan du fortelle hvordan du stiller turbotrykket på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 dette er helt geniale biler å trimme:) skaff deg turbotrykks måler, orginalt trykk ligger på ca 0,75 bar. jeg stillte på dieselpumpa og justerte turbotrykket opp til 1,3-1,4 bar. funka fett det:) gikk meget bra.. men få noen med litt peiling til å gjøre d! men jeg tar ikke noe ansvar om noe skulle ryke! en kompis av meg kjørte med 2bar turbotrykk og intercooler på en sånn bil, uten store problemer.. lykke til haha uten STORE problemer? mange små? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå