? Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 heisann... ser det er noen som har diesel motor kombinert med dumpventil (pop-off), hvordan fungerer de egentlig? er jo såvidt jeg vet dårlig med vakuum i innsuget på en diesel motor (uten gasspjeld), hvordan får man dump-ventilen til og åpne da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 har hørt om det samme.. lurer på hvordan dette fungerer jeg:Shmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 ser at dem har annonser sett til vw og audi..da er det vel med en boks som lager vakum og reagere på når man slipper gassen.. Mvh stian s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 eneste råd jeg har. er å søke på YoshJt sine innlegg på www.bilforumet.net han har fått det til. mener han også har skrivd en god DIY på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 du kjøper et kit laget for dette. selges på mange "tuningsjapper", men det er absolutt ingenvits med tanke på respons etc å sette dump på en diesel. kun lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
extremracing.net Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 dump på diesel bil går fint det.. vurderte det på min vw T-4 2,5 TDi når jeg hadde den.. men er ikke samme som på bensin biler,er halvt elektrisk styrt på diesel biler..mener vwcarconsult som solgte slike universal kitt til diesel biler.. kostet rundt 4000kr tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 4000kr for en lyd som ikke hører til på dieselmotor i det hele tatt og det gir ingen effekt på noen måte....hva med og heller kjøpe høytalersett og montere med en trykk knapp?? helt unødvendig spør du meg..spar heller pengene og kjøp bensinturbobil:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
? Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2006 eneste råd jeg har. er å søke på YoshJt sine innlegg på www.bilforumet.nethan har fått det til. mener han også har skrivd en god DIY på det sikker på at han heter YoshJt? fant ikke brukeren, eller noen poster av han på BF. er det egene diy greier på BF, sånn som det er her? jeg har foraldel ikke tenkt og ha dump-ventil på noen diesel bil, men lurte bare på hvordan det fungerte:) i mitt stille sinn, så tenkte jeg om man bruker vakumet ifra vakumpumpa, eller rett og slett bare en elektromotor som åpner og stenger den. og muligens noe tullball på gasswiren som regarer når man slipper gassen ellernoe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanstiig Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 muttra har en volvo XC 70 D5. den dumper skikkelog mellom girene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
extremracing.net Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 her har du en fyr som viser hvordan han monterer dump på sin vw T-4 2,5TDi dansk side da http://www.caravelle.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3468&PN=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
? Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2006 her har du en fyr som viser hvordan han monterer dump på sin vw T-4 2,5TDidansk side da http://www.caravelle.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3468&PN=1 fant en link inne på det danske forumet som du linket til, der fant jeg ut hvordan dette egentlig fungerer:) hvis noen andre har interesse, så les dette: http://hjem.get2net.dk/lybker/homepage/images/vmax3.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 30, 2006 Share Skrevet Desember 30, 2006 Han heter "yosh_jt" og er bekjent av teck og meg. Han har forklart dette en god del ganger på forumet der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind81 Skrevet Desember 30, 2006 Share Skrevet Desember 30, 2006 Kammerat som har A6 2.5TDi med dump, skikkelig grom lyd i den mellom gira:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 30, 2006 Share Skrevet Desember 30, 2006 Letteste lyd som er "fet" i en turbodiesel fikser man med et kon-filter rett på turbo`n.Da hører man turbo-hvin og en lyd som er litt lik dump når man slipper opp igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå