sigklep Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Jeg vurderer kjøp av bil med salgspant på 200 000. Hva slags garantier har jeg for at selger sletter dette? Kan det falle tilbake på meg hvis tinglysningen ikke blir slettet? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 når du kjøper bilen betaler du salgspanten så får han resten av beløpet... ordnes i banken hvor lånet er.... veldig greit .. hadde det samme på min 80cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2006 Ja men i mitt tilfelle koster bil 110 000, mens salgssummen i brreg er på 200 000 så det går jo ikke da?? eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Det var vel det han tok lån på i første omgang som står registrert der, du må kontakte banken hans og få bekreftet hvor mye som gjenstår på lånet:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 da må selger betale mellomlegget i banken samtidig som du betaler de 110.000 til banken hvor lånet er. ... selger kan også overføre lånet til ett forbrukslån etc... hva han gjør er opp til han så lenge lånet blir betalt ned når du kjøper bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Få det med i kontrakten, at han skal slette salgspanten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2006 Få det med i kontrakten, at han skal slette salgspanten Det er smart ja. Takk for gode svar alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Få heller en bekreftelse fra banken om at de sletter salgspanten. De er tross alt banken som har pant i bilen. Jeg har fått dette ved mine to siste bilkjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Desember 31, 2006 Share Skrevet Desember 31, 2006 Det bedste du kan gjøre er å be banken din om å fikse denne transaktion for deg. De sørger da for at inhente info om nuverende gjeld/pant på bilen, samt låse for evt. pant som enda ikke er registret (Tvilsomt detta da). Koster kansje et lille gebyr, men mener at det er vert det........kommer self. an på hvor mye din økonomi tillader deg å miste/ta i risiko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vildrin Skrevet Januar 1, 2007 Share Skrevet Januar 1, 2007 Personliig kontrakt er noe drit. må ha personer som vitner å greier for at den skal være gyldig. beste er å få en advokat til å overse kontrakt og være vitne. men som alle vet er ikke juridisk hjælp på privat basis billig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Januar 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2007 Sikkrest og greiest å kjøpe en bil uten salgspant da altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeNasty Skrevet Januar 1, 2007 Share Skrevet Januar 1, 2007 Ta med deg eieren å dra til banken hvor han har lånet og løs det der,det er vel det sikreste vil jeg tro.Bor dere langt ifra hverandre kan du som nevnt tidligere i denne tråden,få din bank til å kontakte hans og løse det sånn.Det beste da er om dere har samme bank Håper dette var til hjelp,kjipt å la drømmekjøpet gå i dass pga bagateller. MVH JoeNasty Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mcgyver Skrevet Januar 1, 2007 Share Skrevet Januar 1, 2007 Er ikke noe problem å kjøpe en bil med salgspant i, du må bare ta noen forholdsregler: - Finn ut hvilken bank som har pant i bilen. - Ring banken for å høre hvor mye de har utestående i bilen, de sender så en bekreftelse på dette. - Betal ALDRI selger fullt beløp, betal selv inn beløp banken har til gode. - Eventuelt må selger betale inn beløp, som er overstående av det du skal betale for bilen FØR du gjør opp ditt. Gjør du dette, skal det ikke være noe problem å handle bil med salgspant i. Har gjort dette selv flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2007 Hvis bilen handles gjennom forhandler som ikke har skilt på bilen. Kan bilen fortsatt ha heftelser i brreg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 Hvis bilen handles gjennom forhandler som ikke har skilt på bilen. Kan bilen fortsatt ha heftelser i brreg? Det jeg har hørt er at kjøper du bil hos forhandler, er det forhandlers ansvar å fjerne heftelsene! Jeg har et annet problem enn du har med heftelser... har planer om å bytte bil med en kar som har heftelser i bilen sin. Banken sier at vi kan ikke bytte! Vi må kjøpe bilen av hverandre! Han får ikke gi meg bilen sin før heftelsene er fjernet og han har jo ikke penger til det og det hjelper ikke at han har bilen min, de må ha penger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg