Gå til innhold

Salgspant registert i brreg


sigklep
 Share

Anbefalte innlegg

da må selger betale mellomlegget i banken samtidig som du betaler de 110.000 til banken hvor lånet er. ... selger kan også overføre lånet til ett forbrukslån etc... hva han gjør er opp til han så lenge lånet blir betalt ned når du kjøper bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bedste du kan gjøre er å be banken din om å fikse denne transaktion for deg.

De sørger da for at inhente info om nuverende gjeld/pant på bilen, samt låse for evt. pant som enda ikke er registret (Tvilsomt detta da).

Koster kansje et lille gebyr, men mener at det er vert det........kommer self. an på hvor mye din økonomi tillader deg å miste/ta i risiko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg eieren å dra til banken hvor han har lånet og løs det der,det er vel det sikreste vil jeg tro.Bor dere langt ifra hverandre kan du som nevnt tidligere i denne tråden,få din bank til å kontakte hans og løse det sånn.Det beste da er om dere har samme bank ;)

Håper dette var til hjelp,kjipt å la drømmekjøpet gå i dass pga bagateller.

MVH JoeNasty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å kjøpe en bil med salgspant i, du må bare ta noen forholdsregler:

- Finn ut hvilken bank som har pant i bilen.

- Ring banken for å høre hvor mye de har utestående i bilen, de sender så en bekreftelse på dette.

- Betal ALDRI selger fullt beløp, betal selv inn beløp banken har til gode.

- Eventuelt må selger betale inn beløp, som er overstående av det du skal betale for bilen FØR du gjør opp ditt.

Gjør du dette, skal det ikke være noe problem å handle bil med salgspant i. Har gjort dette selv flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen handles gjennom forhandler som ikke har skilt på bilen. Kan bilen fortsatt ha heftelser i brreg?

Det jeg har hørt er at kjøper du bil hos forhandler, er det forhandlers ansvar å fjerne heftelsene!

Jeg har et annet problem enn du har med heftelser...

har planer om å bytte bil med en kar som har heftelser i bilen sin.

Banken sier at vi kan ikke bytte! Vi må kjøpe bilen av hverandre!

Han får ikke gi meg bilen sin før heftelsene er fjernet og han har jo ikke penger til det og det hjelper ikke at han har bilen min, de må ha penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...