Gå til innhold

Min E36 M-tech 328i touring


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Er listene lakkert? Hvis de ikke er lakkert er det bare å handle ny diffuser hehe Poenget er vel egentlig at det blir gjennomført slik at alle slike "lister" har samme farge, enten plastfarge eller lakkerte...

Hvorfor eksentriske foringer? Hvilke vinkler er feil på hjulene siden du må ha dette? Håper det ikke er bremserørene bak som må byttes. Har hørt visse rykter om at de er ganske fæle å bytte bak da du må ned med hele bensintanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken, slik jeg forstår den, er vel at den allerede er lakket lyseblå (etter hans forrige bil??) da er vel svart et fint alternativ, gjerne matt svart kan bli fint? :) (etterligne "ulakkert" :lol: ) Hvis det blir fælt må du vel nesten ut med en ny en :?

Hvis diffuseren er lyseblå, er den nok ikke fra 318is'n ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er listene lakkert? Hvis de ikke er lakkert er det bare å handle ny diffuser hehe Poenget er vel egentlig at det blir gjennomført slik at alle slike "lister" har samme farge, enten plastfarge eller lakkerte...

Hvorfor eksentriske foringer? Hvilke vinkler er feil på hjulene siden du må ha dette? Håper det ikke er bremserørene bak som må byttes. Har hørt visse rykter om at de er ganske fæle å bytte bak da du må ned med hele bensintanken.

Nei, ingen lakkerte lister på bilen. Men tenkte at jeg kunne bruke den jeg har liggende. Lakke matt tror jeg ikke blir bra?

Får vel bare koste på meg en ny da...

Valgte eksentriske foringer pga en da får mere senterfølelse og bedre innstyring. Noen mener også at rumpa slipper lettere, vet ikke.

Det er iaf noe BMW Motorsport mente var gode saker :)

Bremserørene bak? Alle bremserørene ender vel opp bak? De kommer fra motorrommet og går langs kanalene. Iflg ETK er det 2 rør, men de må vel bøyes til for å få alle vinklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt bilder av fangeren, virkelig et fargekart! "Individual" , hehe.

Ca. sånn vil det bli med eksosen:

70f2a48e.jpg

6cc8cab8.jpg

Litt usikker på hvor langt ut de skal stikke, men slik som på bildet ser iaf ikke veldig galt ut. Også tenkt tanken å la ene røret stå lenger inn enn det andre, for å få "M3" looken ;).

Klossene:

8ae9f749.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp hjem med bilen fra verkstedet. Har byttet fjærene bak (Eibach), montert M-tech stabstag bak og montert i Powerflex bærearmsforinger bak.

For å si det slik; bilen ble NY! Helt rått hvor mye forandring det ble. Kanskje ikke HELT overraskende da, siden ene fjæra var knekt og foringene var pill råtne!!

Anbefales ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ta en liten oppsummering over hva som er gjort hittil med touringen:

- Byttet viskerarm bak

- Nye hovedlykter med angeleyes

- Nye rondeller foran og bak

- Nye blinklys foran og på sidene

- M3 speil

- M3 oljelokk

- Nye M-tech støtlister

- Nye lister foran og bak

- BMW Motorsport International emblem på listene

- Kromdetaljer på elrute rammene og på rattet

- M3 girkule med lys

- Gir- og håndbrekkmansjetter i alcantara

- Nytt askebeger

- Nytt pollenfilter

- Byttet til nye typen skilter uten flagg

- Nye skiltlys

- Nye matter foran og bak org. BMW

- Byttet rails

- GT frontsplittere

- Agip DOT5.1 bremsevæske

- M-tech stabstag bak (sto på foran fra før)

- Powerflex foringer bærearm bak

- Byttet til brukte Eibach fjærer bak pga en knekt fjær

- Montert xenon 8000K i nærlys

- Fikset pikselfeil i kjørekomputer

- Lakkert kalippere

Har også tatt lakkrens og full polering av bilen med kun Meguiar's.

Hva som kommer:

- M3 bakfanger

- M3 foringer bærearm foran

- Castrol TWS olje+filter

- Slissa og borra bremseskiver foran

- EBC Redstuff bremseklosser foran+bak

- Eisenmann eksosrør 2x76 mm

- Nye Bilstein støtdempere

- M3 sideskjørt

- Xenon i tåkelys

- Nye bremserør

- Nye ventilerte skiver bak

- Nye tåkelykter

- Ny M3 leppe

- M50 innsug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En liten hilsen fra Florida, nærmere bestemt West Palm Beach i USA. Her er det sinnsykt varmt, sola står rett over hodet på deg og det er nærmest vindstille og 31 grader. Akkurat nå er klokka 19:51 på kvelden her.

Bortsett fra sol og varme er det også mye annet fint å se på. Men det er stort sett på highwayen jeg har sett godbitene, selv om det i nabogaten her står en hvit X5 facelift og en hvit 750Li :)

Har sett kun 2 E36 til nå, men er visse M-roadstere og Z4 også. Kompisen min som vi bor hos fortalte at -06 X5 fåes kjøpt får 130k norske!! Villt...

Dagene her nede går med til shopping, bading og soling. Imorgen skal vi til et kjøpesenter på 350 butikker! Alt er grisebillig her nede i tillegg, merkeklær er ofte halv pris av norske priser.

Før vi setter oss på flyet hjem neste onsdag, skal vi få med oss Disneyworld og muligens aligatorsafari på Everglades.

Veiene her nede er sinnsyke, feilfri asfalt og rake strekker som man bare kan cruise avgårde på :)

Leiebilen ble dessverre ikke en BMW, men en ny Toyota 4-runner med sekser er faktisk en god bil å kjøre den og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...