Gå til innhold

Min E36 M-tech 328i touring


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Var forresten i nærkontakt med Onkel Blå idag da jeg var på vei til Drammen for å hente delene. Kjørte e134 fra Kongsberg mot Drammen, ca rett etter der hvor det er 3 felt, på en rasteplass på venstre side av veien sto det en sivil BR-regga Volvo S80(?) å overvåket trafikken som gikk mot Kongsberg.

Lå i følge med 3-4 andre biler, vi hadde vel 110 kanskje og det er 80 der. Bremset ned og de foran meg ble borte. Skjønte at det var UP som sto der, men tenkte at de kanskje konsentrerte seg om motgående trafikk.

Men neida, 3 min etterpå ligger de bak meg og legger seg et godt stykke bak. Da har de også krysset dobbel sperrelinje ;) Jeg konsentrerer meg som en helt for å holde 80, var ikke helt enkelt på den veien...føltes som å ligge i 80 på 4-felts e18..

Etter ca 1 mil gadd de ikke mere å tok av før tunnellen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er aktive på den strekka der. Tror jeg har sett dem hver dag siste uka jeg og gjerne litt bort gjemt i utkjøringen fra Darbu begge retninger.

Blir spennende høre hvilken erfaringer du får med de nye bremse slangene dine da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det var en oppgradering jeg liker Thomas. Jeg er normalt ikke allergisk mot emblemer, og liker ikke at folk sveiser/sparkler igjen BMW emblemene f.eks. Men ser cleant og fint ut uten modell emblemet der bak 8) .

Skal forøvrig innrømme at jeg er litt sugen på å kopiere B.Baranes 4,4 merke under sideblink :P .

bmwindividual1av4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var 328'en på EU-kontroll (endelig)

Kunne vel fått litt mindre feil kanskje, men han som tok testen virket over snittet streng...

Fikk feil på bakdemper (kjent feil), xenon (hehe), CCFL-ringene (wtf?), litt slitt gummi bak (heh), senkefjørene (manglet TÜV, har det nå)

Det som var litt mer ovverraskende, var at bilen gikk litt magert.. De sa det kunne komme pga luftfilteret mitt. Mente LMM kunne være slitt... :(

Ble anbefalt å ta sånn rens med noe Castrol greier. Har jo ikke org. luftboksen, fulgte ikke med bilen..

Uansett, tar etterkontrollen til uka, da skal også alt av deler være på. Bortsett fra ting som skal til lakk da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var 328'en på EU-kontroll (endelig)

Kunne vel fått litt mindre feil kanskje, men han som tok testen virket over snittet streng...

Det som var litt mer ovverraskende, var at bilen gikk litt magert.. De sa det kunne komme pga luftfilteret mitt. Mente LMM kunne være slitt... :(

Ble anbefalt å ta sånn rens med noe Castrol greier. Har jo ikke org. luftboksen, fulgte ikke med bilen..

LMM slitt!? Hvordan mener han det skal foregå?

Husker ikke helt om du fikk satt på M52 manifold, men i så fall om du fikk det.Så er nok det årsaken. For da behøver bilen mer "suppe" :wink:

Men luftfilteret kan påvirke, men det som er mest avgjørende ved måling av avgass er motortemp. Har sett et utall med BMW´er som har hatt masse rare avgass tall fra f.eks statens vegvesen(selvutnevnte proffer).Når disse bilene er blitt kjørt skikkelig varme å så fått målt avgass er alt i skjønneste orden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at det kunne være olje inne i LMM pga det åpne filteret. Det må isåfall være forrige eieres feil, for jeg har aldri dynket mine i olje. Kun en lett dusj. Renset det faktisk igår, og det var MYE sand og drit i det, selv om jeg renset det i våres. Bruker Green Cotton sin olje.

Har ikke montert M50 innsuget.

Tror du målingen vil bli annerledes hvis jeg får tak i org boksen og setter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det var jo passe kjipt da Thomas. Viste du ikke bilen hos han som har skrudd litt på bilen din i det siste?

Når du endelig skal få på M50 foilen, så får du skaffe orginal LF boks også. Disse åpene filterne mener jeg ikke er ideelt på biler i "dagelig" bruk :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...