Gå til innhold

Min E36 M-tech 328i touring


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Da var det byttet termostat og vannpumpe på bilen min, godt å få gjort før Kong Vinter ankommer :)

Stor takk til Kai-P. som hjalp meg å få byttet delene! Samt stor takk til Mr.X for at du hadde et termostathus liggende, maken til flaks skal en lete lenge etter! Vi klarte nemlig å knekke det som sto på og da var gode råd dyre på en mandagskveld! ;)

Oopss!!

75d76142.jpg

Gammel vannpumpe, var nok ingen dum tanke å bytte denne nå:

aba87be5.jpg

2 sprekker i plastlamellene:

f7491cd7.jpg

Gammel termostat, rusten og fæl:

a89cbb6e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja, da var bilen skodd med vinterdekk, piggfritt selvfølgelig!Var ute en tur istad og sjekket lufttrykk, der var det mye rare tall gitt! :) Så var greit å få etterfylt litt.

Gikk for 2.5 bar foran og ca. 3 bak, er 225/45-17 dekk.

Men noe annet kjipt skjedde plutselig...hørte plutselig lyden av metall mot metall ved bremsing og tenkte "wtf?". Stoppet og sjekket og viste seg at det ikke var noe belegg igjen på venstre kloss bak. På høyresiden var det masse igjen.

Har ingen annen forklaring på det enn at belegget rett og slett har sluppet fra klossen. Det er EBC Redstuff klosser som har stått på bilen siden august 2008.

Ja, det glemte jeg nesten i farta... ABS lampa begynte lyse på lørdag..og den låser på venstre side foran ved hard nedbrems, er vel en ABS sensor der som er gått på venstre side da kanskje?

Påvirker forresten ABS systemet antispinn? Synes ikke den slår inn på samme måte som før....gikk fryktelig bredt visse steder ikveld, gitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...