whalebiter Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Var uheldig å ødela bunnpanna her om dagen. Ble passe knust, men har en annen som "bare" har en ca 10cm lang sprekk, hvorav ca 3cm av den er (såvidt) gjennomsynlig. Er dette noe å reparere på? Regner med det er 2 muligheter; 1) aluminiumssveis 2) Lim. Jeg har liggende en araldittype lim som tåler høye tempraturer, hvor jeg lekte litt med tanken på å slå opp sprekken litt ekstra for å få denne limen nedi, også for lettere å fjerne all restolje som ligger der så det holder ordentlig. for deretter å slå sprekken tilbake når den er "halvherdet". Dette for å få den til å spre seg maksimalt. Er dette en idé, eller må det sveises? Eller må jeg rett og slett ha ny?
Toro Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Du kan tette den med tettningsmiddel. Har gjort dette selve med noe som heter Rotabond (silikonlignende, bare stekere) og det har holdt helt fint. Du får kjøpt rensespray som tar alt fett og olje, det er viktig at alt fett er borte. Tror ikke du bør banke på plass noe etter det har herdet, da kan du bare ødelegge det igjen.
336mik Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Har mange ganger reparert med kjemisk metall,og det har funket greit. Slipe litt ru overflate,og rengjøre med citrus rens,bremse rens,eller noe annet som tar olje og fett godt.
Bmwfanatic Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 aralditt er IKKE en god ide i allefall, følg rådene over.. jeg har også reparert en bunnpanne sånn
whalebiter Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Skrevet Desember 30, 2006 Rotabond: Har søkt i noen nettbutikker uten å ha funnet det, hvor kjøpte du det? kjemisk metall: Hvor selges dette?
Toro Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Rotabond: Har søkt i noen nettbutikker uten å ha funnet det, hvor kjøpte du det?kjemisk metall: Hvor selges dette? Jobbet som Teknisk Ansvarlig på ett hotell som lå her i byn tidligere, så hadde tigang til mye rart Men skal leite litt å se om jeg finner leverandøren. Tror de het Frimann Dahl, eller noe sånt, er ikke helt sikker.. Kjemisk metall får du kjøpt i en jernvarebutikk.
David Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 eg fiksa bunnpanna mi etter at den fekk en sprekk.. kjøpte tokomponents kjemisk metall av type "loctite" på Tess. denne var laget for aluminium og fungerte veldi bra! tømte av oljen og jekka opp bilen på den sida sprekka var, slik at det som var igjen av olje rann vekk fra sprekka innvendig.. pussa deretter med grovt papir og laga striper med en kniv, slik at det vart en røff overflate.. vaska grundig reint å la på metallet.
02 Touring Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Har du ei panne liggende løs, da er det beste alusveis. Ta den med til et mekaniskveksted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå