Gå til innhold

Bakdeler med 525xi i forhold til 525i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har tenke å kjøpe en BMW 525i eller 525xi. Blir nok en 2005/06 mod. Har veldig lyst på 4 hjulstrekk, siden jeg bor langt nord i landet. Men så leser jeg i en test på dinside:

Man skal også være klar over at xDrive tar så mye plass at det ikke er mulig å bestille 5-serie xDrive med aktiv styring (Active Steering) eller elektronisk demperstyring (Dynamic Drive).

Så da lurer jeg på om jeg går glipp av mye med å velge 4 hjulstrekk i stedet for en 525i med "Active Steering" og "Dynamic Drive"? Har aldri hatt BMW før, og vet ikke hvor mye disse to tingene påvirker bilen, og hva de konkret gjør.

Så jeg håper at dere som har litt peiling på BMW kan gi meg noen tips :)

Mvh

Egil Johansen

Skrevet

Dynamic Drive er et stabiliseringssystem. Som ikke regulerer fjærer eller dempere. Det er to motorer på hver aksel som avstiver stag på akslingene. Så karosseriet krenger mindre.

Active Steering gjør vel kun så du slipper å ratte mye i sakte fart feks ved lukeparkering. Og delevis motsatt om du har høy fart.

Dette hadde hvertfall ikke satt noe stopper for meg om jeg ville hatt xdrive.

Skrevet

Da er ikke Active Steering noe problem å være foruten. Men Dynamic Drive høres kjekt ut. Kjører mye lange turer om sommeren. Og gjerne litt aktivt. Så da høres Dynamic Drive kjekt ut. Men får veie det opp mot 5-6 mnd med snø/is og bratte bakker.

Men det ser ut som om man kan få DSCIII (dynamisk stabilitetskontrol) til xi. Så da er saken grei. Da blir det med 4 hjulstrekk og DSCIII :D

Du får ha en stor takk for innlegget ditt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...