Gå til innhold

clutchen frir ikke helt=/?


fatboy
 Share

Anbefalte innlegg

d har seg sånn, at inatt som var var jeg og kjørte litt hardt, og plutselig ble det vanskelig å få bilen i gear, og når jeg fikk den i gear så begynte den og kjøre framover så fannt ut at clutchen ikke klarte og fri helt=/ så vi bytta clutch pumpa på clutch huset og den sylinderen som er ovenfor clutchpedalen inne i coupèn, og lufta clutchen, og da fikk jeg clutch, så nå i natt har kjørt litt og stoppa bilen gikk inn på shell og kom ut og skulle starte, da sto bilen i fri, og skulle putte den i gear men d var nesten umulig, og når jeg fikk den i gear så var det samme problemet igjen den ville ikke fri fra gearet når jeg trykka inn clutchen, sjekka bremse/clutch vesken men så ikke ut som at den hadde brukt noe??? hva kan det være? er det hull eller lekasje i røret/ slangen mella sylinderen i coupèn og clutch pumpa? eller er det noen andre som har ide? er en e30 med getrag 260 (325) gearkasse. er sinterclutch på bilen også?????? HJELP NOEN:'( blir litt frustrert siden jeg har skurdd på bilen hele julen og ikke hatt tid til verken kjerring eller ungen=/ takker på forhånd for alle svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skifta hovedsylinder og slavesylinder og etterpå gikkdet bra(alså den første gangen du hadde detta problemet)?

Satte du på nytt både hoved- og slavesylinder siste gang eller var det noe brukt du satte på. Kan virke som om du kan ha innvendig lekkasje,alså at væska passerer stempelet i sylinderen slik at du ikkje får fridd den ut skikkelig(frikobla). Da vil systemet ikkje lekke olje utvendigt alså. Virker ikkje som om det er noe som er kommt på sjølve lamellen på clutchen,men kan også sjølvsagt være ujamne/skitne splines som gjer at clutchen kan fjuske slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det funka første gangen jeg gjor det=/ å da funka det fint, helt til jeg begynte og kjøre hardt;P og da slutta den å funke, kan det være luft i systemet? at jeg rett og slett ikke har fått ut all lufta? men synes det er rart hvis det skulle være noe slikt siden den funka, og første gangen det skjedde så skjedde det og når jeg hadde kjørt hardt??? er det for at det er sinter og at det andre ikke holder opp til og takle like mye som clutchen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde eit liknande problem en gang med min e34 525.. det var 12 v så er samme motor.. hadde parkert bilen i ein jævli bratt bakke (med snuten ned) og da hadde den lekket masse olje ut under bilen eg flytta bilen og clutchen funket ikkje i det heile tatt.. då viste det seg det att eg hadde lekase fra motor og inn i clutch huset.. kjørte litt hardt og fekk (antagligvis) fjerna oljen fra clutchen med bare kjøring.. rekner med det er pga heten og sluringa att all oljen forsvant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme med min e-30 en gang. Var luft i systemet. Måtte lufte, problemet kom tilbake igjen etter noen uker. Var lekkasje i slavesylinderen. Sjekk om det er fuktig rundt den, kansje det lekker der.

har jo bytta slavesylinderen=/ og nekter og tro at den tar kvellden på nytt igjenn etter at jeg har bytta, greit man har uflaks men tviler på så mye=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved hard kjøring/mye belastning på clutchen kan den slå seg på grunn av varmen, dette fører til at det blir vanskelig å få den i gir, den blir i praksis fjærende.

er jo sinter clutch så den er jo laget for hard kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under lufting, hvis du bånner gamle sylindre så kan de fort ta kvelden, dette har ihvertfall jeg opplevd og har flere eksempler på.

Dette høres ut som du enda har luft i systemet. Høyst trolig lekasje et sted.

Ny slavecyl koster heller ikke så mye.

Få også satt inn ny væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ny veske, og den sylinderen jeg satt på virka ikke som den var serlig gammel, var stram og fin og funka som f, men man kan jo være uheldig, skal og kjøpe luftepumpe eller hva d nå kalles imorgen, er så mye bedre og lufte da og da blir det ordentlig, er så mye styr med og tråkke på pedal og en under og skru=/ så får vell sakt noe meer om saken etter d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...