Champ Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 fikk opp varsellys på bremsene her om dagen , i boka mi står det at jeg skal bytte disse umiddlebart når dette lyset kommer på, haster det virkerlig så mye når lyset kommer på eller har man enda noe å gå på ? vil jo nødig ødelegge noe på bilen min. sikkert mange av dere som har gjort en slik jobb før og som kan si meg om det er mye arbeid å gjøre dette selv ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Du vil spare tid mye på og kjøpe ei Haynesbok for den bilen du har. Skifte bremseklosser er en enkel afære om man vet hvordan det gjøres. Se haynes bok. Da slipper du mange villedene svar. Dagens reklame. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Ville ha gått over klossene å sett om de er virkelig utslitt. På min gamle bmw begynte det å lyse også. Jeg gikk rett ut å kjøpte nye bremseklosser. Men feilen var da at den ene sltasjevarsleren var røket tvers av. Lå å subbet ned i felgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen lysholm Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Normalt så kommer lyset når det er en litt klosser igjen. Hører du skrapelyder ved bremsing så haster det, ellers ender du med å bytte skiver også... Jekk opp bilen får å se om det er glippe mellom kaliper og skivene. Hvis det er marginalt så haster det mer enn om det ikke er det. Uansett så er det ikke på bremser du skal spare penger...... Kan bli en dyr besparelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2007 var ikke det at jeg skulle spare så mye , men siden jeg ikke kan slike ting selv så må jeg sannsynlig vis på verksted så jeg må få time der først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Januar 3, 2007 Share Skrevet Januar 3, 2007 Er veldig lett.. prøv denne. http://www.bimmerdiy.com/diy/e36brakesystem Så ser du at det ikke er noe pes. Eneste du trenger er ett tørt sted å stå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2007 heh, for meg som er helt n00b på bil synes jeg det virka som en del jobb blir så redd for å gjøre noe feil eller ødelegge noe. hadde håpa det bare var klossene man trengte å bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Januar 3, 2007 Share Skrevet Januar 3, 2007 Må begynne ett sted. På min første bil visste jeg ikke hvordan jeg skulle skifte lyspære en gang. Kanskje du kan finne deg ett lite verksted så kan du se hvordan de gjør det og så gjør du det neste gang. Men som sagt veldig lett. å jeg er heller ikke noe flink med bilen. Kompisen min klødde seg i hodet å sa "kommer til å skje noe gale nå" pga alt gikk jo så lett. Nå skjedde jo det og da jeg hadde fått feile klosser. hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2007 trenger jeg bare å skifte klossene da ? ikke en masse annet småting som må byttes inni der ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen lysholm Skrevet Januar 3, 2007 Share Skrevet Januar 3, 2007 Hei! Trenger bare å bytte klossene om ikke det er alt for mye kant på skivene. Om ikke boltene er fastrustet så tar klossebytte deg 10-15 minutter pr hjul fra du begynner å jekke opp bilen. Husk å henge opp kalipern slik anvist, da den ikke må belaste bremserøret/slangen. Jeg er i samme situasjon som deg når det gjelder bil. Kan mye teoretisk, men ikke i praksis da man er redd for å feile. Klosser og skiver skifter til og med jeg. Prøv! Du kan ikke gjøre noe feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berre83 Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Vil tippe at du og har en sliteindikator bak på høyre side og en foran på venstre side som E36 pleier å ha. disse sitter på bremseklossen. Når du får opp varsel lyset inni bilen så har du slitt klossene så langt ner at du har begynt å slite på den sliteindikatoren og. Da er det på tide å bytte klosser.h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2007 at det er på tide å bytte er ok, men jeg har enda ikek fått bytta da jeg ikek vil gjøre dette selv, hvor mye har man å gå på etter varsellyset er kommet opp ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snes Skrevet Juni 25, 2007 Share Skrevet Juni 25, 2007 Noen som vet hvordan indikator ullstilles? snes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Juni 25, 2007 Share Skrevet Juni 25, 2007 Noen som vet hvordan indikator ullstilles?snes Når du har satt i ny så forsvinn lyset etter nokon meter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2007 har jo fått bytta klossene nå da de var ikke slitt i det hele tatt, det var den ene føleren som hadde tatt kvelden, men jeg bytte klossene likevel, det var i januar jeg gjorde det , men nå er varsellyset kommet på igjen, så ett eller annet har nok gnagd over ledninga til føleren, og det lyset irriterer meg så mye at jeg må stikke å kjøpe en ny føler og bytte før det lyset går meg på nervene. Har også ved et par anledninger nå fått opp varsellys på ABS og antispin !!! disse har kommet på og forsvunnet 2 ganger og det bekymrer meg litt mere , kan det ha en sammenheng med bremseføleren, eller kan det være noen skitne følrer til ABS\antispin ? noen kjente løsninger her ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå