PIIIPower Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 uhg uhg.. kommer noen rare lyder, "gnage lyder" når jeg svinger. Ser at det har lekket noe olje fra servotanken også.. noen som har hørt om dette før?
Quattrokiller Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Har du en gammel nok BMW har du hørt alle lyder Fyll på olje så er problemet løst inntil du får fikset lekkasjen. Sikkert pakninger som er gåen, fins rep-sett.
espen lysholm Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 OBS, OBS! Kjøp servo olje på BMW og bruk kun den typen som er på fra før!! Selv om det står AFT olje på lokket (normalt rød olje) så er det på mange E39'er grønn servo olje. Da må du bruke grønn olje ellers kan lekkasjen forverre seg.
PIIIPower Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Skrevet Januar 5, 2007 Var innom stenshagen og fikk (faktisk!) endel olje (rød), men gnaginga er ikke borte. Karen på stenshagen nevnte at det kunne være tannstaget som var gåent. Noen som har noen formening om dette?
2mMy Skrevet Januar 5, 2007 Skrevet Januar 5, 2007 er det hele tiden når du svinger eller er bare når rattet nærmer seg maks svingradius?
PIIIPower Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Skrevet Januar 6, 2007 kommer ulyd ved minste lille touch..
Dannis Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 du får prøve å finne ut nøyakti hvilken del som lager lyden. var kanskje ikke så hjelpsomt svar men om du klarer å finne ut hvilken del som lager ulyden så er det vel enklere å løse problemet, i stede for at du ender opp med å bytte noe som kanskje ikke hjelper.
espen lysholm Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Tannstag til denne bilen koster minst 9 lapper så det er verdt å sjekke om det kan være andre ting først..!!
PIIIPower Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Skrevet Januar 6, 2007 Bilen skal inn til stenhagen en av de første dagene uansett så de kan få se på det.. har hatt bilen i 2 mnd så hvis det er noe galt skal jeg prøve å se om ikke jeg får tatt noe på reklamasjon mot forhandler...
ole anders Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 sikker på at det ikke er luft i systemet ? Kan ha kommet noe luft hvis du har kjørt med veldig lite olje i tanken . Burde bytte slangeklemma som sitter på tanken, er en ganske vanlig lekkasje det der.
kyrre Skrevet Januar 7, 2007 Skrevet Januar 7, 2007 hadde tilsvarende lyder på min forrige e46 og der byttet jeg bare ut all servo-olje så ble det bra. olja så ut som kjøttkakesaus, dvs var brun og klumpete. etter at jeg fyllte på vanlig rød ATF så funket den uten ulyd og problemer så lenge jeg hadde bilen. Skal sies at når jeg hadde saus på servoen så funket den omtrent ikke etterhvert heller.
nbnilsson Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 Jeg fikk også sånn lyd men hadde også en slik ulelyd som fulgte turtallet,Jeg kjøpte ny(brukt)servopumpe og problemet var løst
MartinE39 Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 Hadde akkurat samme problemet på min E39 for ca 1 mnd siden.. Jeg fylte på servoolje, men det hjalp ikke... Det skrapte og lagde gnagelyder hver gang jeg beveget på rattet! Så jeg leverte inn bilen på verksted, og det viste seg å være tannstaget som var gåent.. Var visst en liten bit av et eller annet som hadde kommet inni der, så staget var helt ødelagt. Nytt tannstag koster ca 10 lapper så var en dyr fornøyelse:( Så etter det du sier er det vel det som er gåent på din og.. Får håpe du får det på garanti hvis du kjøpte den hos forhandler;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå