Gå til innhold

NAF Kjøpstest


andas
 Share

Anbefalte innlegg

Det er absolutt verdt hver eneste krone. Meld deg oxo inn i naf, koster 749kr i året, da får du rabatt på forsikring og du har 3 gratis veihjelper i året, samt at du får rimelige eu-kontroller osv. Jeg har alltid naf-testet bilene som jeg har hatt, og har dermed alltid visst hva jeg har fått. Verdt pengene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nevnt det her inne mange ganger før, men en kompis av tidligere kollega hadde en bruktimportert Audi A6 2.8 eller noe sånt på NAF-test. De kunne da "garantere" at bilen kun hadde gått 95.000km. Det ble handel av det, men etter noen uker begynte han å tenke på registerreima som skulle være rundt den kmstanden, og fikk ringt forhandleren som hadde solgt bilen ny i Tyskland. Registerreima igjen lurte de på?? Den var jo bytta relativt nylig på 195.000km... So much for en test hos tidenes mest tannløse bilorganisasjon. Tenk å ha så mange medlemmer og klare å gjøre så lite. Burde egentlig oppfordre til full boikott frem til de faktisk tør å tale bilistenes saker.

JEG ville heller satt bilen på et vanlig verksted jeg stoler på og bedt de ta en times gjennomgang. Gjerne et verksted som har tilgang til all nødvendig elektronikk for å få lest av kmstand i alle moduler osv. (f.eks. merkeverksted).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringen min med NAF-test er delt. De fant en lekasje på en slange til servoen, men såg ikkje at luftbelgene til nivå-reguleringene var pill råtne.

Sprukken og råtten gummi.

Men var jo greit å ha vei-hjelpen når bilen måtte opp på lastebilen for å fraktes til verkstedet.( pga. sprekt luftbelg :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også satt bilen på verksted.

Hadde bilen min på NAF-test i går, og fikk ikke svar på det

jeg lurte på.

Greit å få påpekt slitasje og feil på bilen, men det kunne de

også gjort på EMM-sport for en rimligere penge.

Får å få svar på spørsmålet mitt måtte jeg ta en enda grundigere

test fikk jeg beskjed om.

Hadde gitt beskjed 2-to-ganger før test hva jeg ville ha svar på,

men det klarte de altså ikke.

Når det gjelder forsikring har jeg pr. i dag forsikret bilene i Gjensidige,

men har fått et bedre tilbud fra Storebrand uten å måtte være medlem

av noen organisasjon, så prisene kan sprike ganske mye, selv med rabatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ein som hadde bilen han kjøpte på NAF-test før kjøpet, og ifølgje NAF skulle bilen vere i bra stand. Rett etter bilen var kjøpt rauk ein drivaksling, og bilen måtte difor på verkstad...

Der vart det også konstantert store rustskadar for ca. 70000 kr...omtrent like mykje som han hadde betalt for bilen! Mekanikaren som undersøkte bilen hadde visst aldri sett verre...bl.a var kanalane visstnok nesten ikkje-eksisterande... :roll:

Så eg vil sei at du ikkje bør stole altfor mykje på ein NAF-test, gjer heller som Gunnar seier og send bilen inn til ein verkstad du veit du kan stole på, og be dei om å gå grundig over bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så eg vil sei at du ikkje bør stole altfor mykje på ein NAF-test, gjer heller som Gunnar seier og send bilen inn til ein verkstad du veit du kan stole på, og be dei om å gå grundig over bilen...

Jeg har også delte erfaringer med merkeverksteder som har tatt tester på bil uten å finne ut at noe så enkelt som en støtdemper var ødelagt eller at bremseklosser har vært slitt så det finnes alltid eksempler og unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nevnt det her inne mange ganger før, men en kompis av tidligere kollega hadde en bruktimportert Audi A6 2.8 eller noe sånt på NAF-test. De kunne da "garantere" at bilen kun hadde gått 95.000km. Det ble handel av det, men etter noen uker begynte han å tenke på registerreima som skulle være rundt den kmstanden, og fikk ringt forhandleren som hadde solgt bilen ny i Tyskland. Registerreima igjen lurte de på?? Den var jo bytta relativt nylig på 195.000km... So much for en test hos tidenes mest tannløse bilorganisasjon. Tenk å ha så mange medlemmer og klare å gjøre så lite. Burde egentlig oppfordre til full boikott frem til de faktisk tør å tale bilistenes saker.

JEG ville heller satt bilen på et vanlig verksted jeg stoler på og bedt de ta en times gjennomgang. Gjerne et verksted som har tilgang til all nødvendig elektronikk for å få lest av kmstand i alle moduler osv. (f.eks. merkeverksted).

Her er jeg veldig ening med deg Gunnar Naf er en fryktlig tannløs oranisasjon i tillegg så er de rimelig dyre.

Har ikke noen særlig tro på den Naf-testen demmers heller de har en tendens til å henge seg opp i detaljer som har liten eller ingen betydning for en bilkjøper, og for folk med liten eller ingen peiling på bil så kan en Naf test på en ellers helt ok bil se fryktelig ut. De har foeksempel ingen forskjellige definerings grader av rust er det feks en pitteliten rustflekk på en bakskjerm så står det "rust bakskjerm" uansett om det er hull eller bare en pitteliten rust flekk som ikke blir ett problem før om 5 til 10 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så eg vil sei at du ikkje bør stole altfor mykje på ein NAF-test, gjer heller som Gunnar seier og send bilen inn til ein verkstad du veit du kan stole på, og be dei om å gå grundig over bilen...

Jeg har også delte erfaringer med merkeverksteder som har tatt tester på bil uten å finne ut at noe så enkelt som en støtdemper var ødelagt eller at bremseklosser har vært slitt så det finnes alltid eksempler og unntak.

Det er heilt klart, men som eg skreiv så ville eg sendt bilen til ein verkstad eg visste eg kunne stole på, gjerne ein plass du kjenner ein mekanikar du veit kva han driv med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også svært blanda erfaring med NAf's tester. Senest nå i sommer tok jeg en garantiutløpstest hos NAF Stavanger. På forhånd ante jeg hva som kunne være av feil. Disse skrev jeg opp på en lapp som jeg leverte sammen med bilen til testeren. Det utrolige med dette var at de ignorerte min lapp og tok en standard test. Resultatet gav meg få svar på de tingene jeg egentlig lurte på. I tillegg til skuffelsen over dette så overså de vesentlige feil og mangler. Siden dette var en sjekk av bilen for å finne feil som selger skulle rette opp før garantien gikk ut så medførte dette at jeg ikke fikk reparert endel av disse manglene i tide.... Heldigvis har selger vært mer samarbeidsvillig en NAF etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...