lassem Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Jeg har planer om å sette sammen en m20b25 og ei Getrag 245 kasse (5tr fra E21) og jeg lurer på om jeg kan bruke svinghjulet fra m10 på denne kombinasjonen. Ønsker ikke dobbel-masse svinghjulet fra m20. / Lasse
Toro Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 hvis det har lik omkrets og boltene passer, så burde det vel ikke være noe problem
Rotty Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 er det dette du mener med dobbel-masse svinghjul? passe mitt fra den gamle 323 e21 min over på m20 og det var singel plate og svinghjul! har ikke bilde av det enda.
lassem Posted January 3, 2007 Author Posted January 3, 2007 Om omkretsen er den samme vet jeg ikke, da jeg ikke har det originale m20 svinghjulet liggende. Mener jeg målte 277mm i diameter på m10 hjulet. Hullene og boltene på veiva passer fint. Og ja, det der ser ut som et dobbelmasse svinghjul; det er iaf. helt ulikt det jeg har. Kan ta bilde av m10 hjulet å legge det ut i kveld. / Lasse
integrale8v / ELS Tuning Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 m20 har ikke dobbelmasse hjul. M50 har derimot.
Rotty Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Om omkretsen er den samme vet jeg ikke, da jeg ikke har det originale m20 svinghjulet liggende. Mener jeg målte 277mm i diameter på m10 hjulet. Hullene og boltene på veiva passer fint.Og ja, det der ser ut som et dobbelmasse svinghjul; det er iaf. helt ulikt det jeg har. Kan ta bilde av m10 hjulet å legge det ut i kveld. / Lasse jepp knall,bilder sier mere en 1000 ord;)m20 har ikke dobbelmasse hjul. M50 har derimot. men hva kalles det svinghjulet som er avbilda på min post der da, sto på en m20b25 det er fjærbelasta inni..
integrale8v / ELS Tuning Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Sjekka litt på Realoem nå, og det er visst dobbelmasse på noen. Men er ikke problem å få tak i enkelmasse til den iallefall. Dobbelhjula er noe drit så kast det så langt du klarer
Rotty Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Sjekka litt på Realoem nå, og det er visst dobbelmasse på noen. Men er ikke problem å få tak i enkelmasse til den iallefall. Dobbelhjula er noe drit så kast det så langt du klarer motatt, kaster det på hylla til kansje en anen gang hehe
Bimmerlars Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 M10 har svinghjul for 215mm clutch, M20 har 228mm
lassem Posted January 15, 2007 Author Posted January 15, 2007 Det er mulig med 228mm clutch på M10. Og det finnes 2 forskjellige varianter av dobbelmasse-svinghjul. Den ene varianten er rett og slett "dobbel så stor/tung", mens den andre er oppbygd nesten som en clutch med noen fjærer og dritt; og det er denne varianten som er noe dritt.
Recommended Posts