Jump to content

Motorbytte 318is fra e36 i en e30 hjelp meg

Recommended Posts

Posted

har altså et lite problem med det elektriske.. har koblet alle ledningene med samme farge som kommer fra motor og hjerne. motor hiver rundt men får ikke gnist.. dette motorbytte skal er mulig og få til sant? at jeg ikke kobler forgjeves, hehe

Posted

Skal være en grønn ledning på 2.5mm2 i det stikket. Denne gir strøm til coilene. Gå over alle ledningen og kontroller dette. De fargene som er like loddes sammen, så skal den enkelt starte...

Lykke til :)

Posted

takker for svar. har bare laget noen kjappe koblinger, men skal koble den tjukke grønne bedre sammen.. skal gi en lyd når jeg får gang på den, gleeeder meg :D

Posted

du trenger forsåvidt ikke mer enn den grønne heller, de andre er bare følere og sånn.. er en til starteren også da, men den har du vel truffet med siden den går på starteren.. pass også på å jorde motoren, ellers får du ikke gnist

Posted

er ett pungt på venstre side, under dynamo (ihvertfall på 320-325).. fra bunnpannen og opp i siden under luftfilter

sjekk den grønne kabelen, stikk nr 7 er det, eg måtte klippe og lime litt der..

edit: skrive leif

Posted

har ingenting å si hvor du jroder motoren, bare det er til gods, et sted i karosseriet. Om du vil jorde på minuspolen på batteriet så er det helt greit, bare litt upraktisk med så lang ledning.