Gå til innhold

Trenger hjelp til bilsalg! Haster!

Oak
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg la ut civicen min for salg på autos.no, og fikk en mail av en fyr fra london idag,

Hello,

I saw your advert on internet could you tell me if you still have it

available for sale,and the last price also the condition of it.

Regard,

James

+447031965657..

Jeg svarte, og fikk en mail tilbake av han nå nettop:

Thanks for your mail,am ok with the said price,i want to tell you that the shipment of it from your location to london will be made by me becasue i have a shipping company that will handle the shipment from your location to mine,so send me your contact information in these way below:

Name:

Address:

City:

State:

Country:

Phone:

Last price:

As soon as i have the information of you i will send it to my bank adviser to issue the cheque of the sum including the shipping charges so the payment can get to you fast for the next procedure i wait for your information thanks.

Jeg bare whaaat? Hva gjør jeg nå? Dette er noe lureri tenkte jeg...

Kjøpe en usett bil i Norge når man bor i london...er vel sikkert billigere der borte for en Civic Coupe..

Hva tror dere om dette da? Er usikker på hvordan jeg skal gå frem nå,

har ikke lyst til å bli lurt heller.

Mvh Niclas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

skjønner godt at du e skeptisk jah.. hadde eg og vært. hvordan skal han betale deg? eg hadde iallefall ikke sendt noen bil uten at pengene var på konto... og hvis han skulle ordne med frakt så kunne vel han bare fått noen til levere pengene til deg personlig når du leverer bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev en mail til han nå, og ba han forsikre meg om at dette ikke er svindel. får se hva han svarer... Bilen flytter seg ikke en millimeter før pengene er på konto, men jeg er også litt skeptisk til å gi bort kontonummeret mitt til hvem som helst og..

Hvis de kommer hjem til meg med 45 000 cash er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gi han kontonr, da tapper han deg for penger.. du er ikke den eneste som har fått mail fra han. vet om ett tilfelle, der han tilbød 3-4 ganger så mye enn det selger skulle ha.. bare for at han skulle virke troverdig på at han kjøpte bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gjør en dritt før penga er på konto. en kammerat av meg ble lurt på akkurat samme måte med en utolla supra. han sendte bilen mot at "shipping" firmaet holdt på penga til begge var fornøyde. bortsett fra at når bilen kom til england og "shipping" firmaet skulle betale kameraten viste det seg at det ikke kom noen penger og "shipping" firmaet var et uregistret firma som man ikke kunne få tak i.. penger på din norske konto først!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke vil gi han konto nr kan du enten oprette en egen konto for kjøpet som du stenger seinere. koster et par 100 kr eller så går det ann og føre over penger via en internasjonal bank (som jeg ikke helt husker navnet på) men har gjort det en gang når beste faren min sendte penger fra england .. og da viste jeg pass og måtte gi opp et "passord" som jeg fikk av han.. husker ikke hva banken heter men er en filial i hoksund i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...