vrossi46 Skrevet Januar 5, 2007 Skrevet Januar 5, 2007 ett veldi omdiskutert emne.. men har aldri funnet ett konkret svar.. Hva er egentli best..? hva tåler mest..?
Espenlis Skrevet Januar 5, 2007 Skrevet Januar 5, 2007 Forklar oss som ikke er helt inne på forkortelser hva mls er..
Nino Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Multi Layer Steel. prøver meg på en forklaring, rett meg om jeg tar feil: Dette er vel billig versjonen av å dreie ned stempler. si du må dreie ned stemplene 2.5mm for å få den kompresjonon du ønsker. så er det billigere og lettere med en MLS pakning som bygger opp 2.5mm. Samme funksjon. men, 2 forskjellige måter å løse problemstillingen på.
Bjørn B Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 En MLS pakning tåler vel også mer trykk og påkjenninger før du blåser den. Med O-ringing, hva mener du der? Frese et spor og så legge i f.eks. sveise tråd som presser på toppakning?
///MoePower Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Han mener nok å frese ned spor og legge ned ringer som trykker mot pakningen ja. Som det har blitt sagt lengre oppe her så er mls-pakningen sterkere og en billig variant for neddreide stempler. Kanskje til og med mer holdbart? Med tanke på at stempler kan brenne hull i om de blir for mye dreid ned. Tenker på 3mm MLS-pakning selv en gang når jeg går igang med min for å kunne lade mer.
Espenlis Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Regnet med det var tetninger\pakninger som det var snakk om ja. MLS er vel også brukt på manifold om jeg ikke er helt på jordet. Tåler ganske bra temperatur. Lette litt på et forum, og fant litt info om hva de med litt peiling mener om oringer og MLS: That's up to you, financially I think O-rings and a stock gasket have a definite advantage here. TCD has an offering going on for the M20, I haven't looked much into it so I don't know how it compares. A stock head gasket is sufficient on our engines up to very high power if you can tune it right. The problems is heat and the water channels in the stock head, the gasket usually gets pushed out into the water channel if you over-heat or have excessive cylinder pressure.. MLS or O-rings with a stock head gasket will help a lot in this respect by trying to make sure you have a gasket that simply does not give in (will send mayhem to your piston rings, pistons and rods). Welding the water channels helps a lot too, as can be seen on Diegos head. He has done his outmost to protect his head. Prøvde forresten en liten piffig oversetter på nett her. hehe, stemmer ikke heeeeelt men: Det er opp til De, økonomisk jeg tror O-RINGER og en beholdningspakning har en bestemt fordel her. TCD har en offer fortsetter for M20, jeg ikke ser mye inn i det slik jeg ikke vet hvordan det sammenlikner. En beholdningshodepakning er tilstrekkelig på vår maskiner opp til meget høy kraft om De indstiller det til høyre. Problemene er oppvarming og vannkanalene i beholdningshodet, pakningen vanligvis blir skjøvet ut inn i vannkanalen om De overoppheter eller har overdreven sylindertrykk.. MLS eller O-RINGER med en beholdningshodepakning hjelper mye i denne respekt ved å prøve sjekke De har en pakning som enkelt ikke gir i (sender mayhem til Deres stempelringer, stempler og kjepper). å Sveising vannkanalene hjelper mye også da sett på Diegos hode. Han gjort hans outmost beskytte hans hode. Linken til siden: http://www.e30tech.com/forum/viewtopic.php?t=22427&postdays=0&postorder=asc&start=0
David Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 ett veldi omdiskutert emne.. men har aldri funnet ett konkret svar..Hva er egentli best..? hva tåler mest..? http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... hlight=mls skal du bygge turbomotor no?
stian329 Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Til mls sies det jo at du MÅ ha ARP-studs. O-ring og Elring/Götze pakning fungerer greit med std strekkbolter opp til 350-400hk. Jeg skal i hvertfall kjøre o-ring, Elring pakning og Arp-studs på min maskin.
Sunspec Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Jeg har også hørt at MLS pakninger har en tendens til å lekke med tanke på vann kanaler. Snakket blandt annet med Face Motorsport (Har en bekjent der) og noen fra SS performance. Dem sa at O-ring + original pakning er best. på Tarjei's E30 har dem brukt berylliumsringer rundt sylindere og alle kanaler.
325ti Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 jeg har kjørt problemfritt med o-ringa blokk og pianotråd nå i 2 år, skal av med toppen i vinter rett og slett bare for jeg er nysgjerrig, da blir de samme oppsett med 12.9 bolter. entatt efekt i bilen pr i dag er ca 250. skal opp endel i løpet av vintern med datasprut,dyser,etc.
bmw328ci Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 jeg har kjørt problemfritt med o-ringa blokk og pianotråd nå i 2 år, skal av med toppen i vinter rett og slett bare for jeg er nysgjerrig, da blir de samme oppsett med 12.9 bolter. entatt efekt i bilen pr i dag er ca 250. skal opp endel i løpet av vintern med datasprut,dyser,etc. o-ringa blokk??? hva betyr det?? (er det det sporet som blir frest ut ved montering av pianotråd?) og hva er hensikten med å sveise igjen vannkanalene i toppen ved overlading? vil ikke dette medføre dårligere kjøling
mOMOe Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 jeg har kjørt problemfritt med o-ringa blokk og pianotråd nå i 2 år, skal av med toppen i vinter rett og slett bare for jeg er nysgjerrig, da blir de samme oppsett med 12.9 bolter. entatt efekt i bilen pr i dag er ca 250. skal opp endel i løpet av vintern med datasprut,dyser,etc. o-ringa blokk??? hva betyr det?? (er det det sporet som blir frest ut ved montering av pianotråd?) og hva er hensikten med å sveise igjen vannkanalene i toppen ved overlading? vil ikke dette medføre dårligere kjøling hvis du tar en titt på hullene til vannkanalene på toppakningen, så ser du fort at ikke det trengs store hullene. problemet ved overlading (spesielt m20 topper) er at pakningen sklir ut fra sylinderene og inn i vannkanalen. så får man da en vannlekkasje inn i sylinderene..
vrossi46 Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Skrevet Januar 6, 2007 takker for masse svar.. verte vell o-ring da siden eg ikje skall lade noke mer enn 1-1,3bar..
oddis Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Slik jeg har forstått det må det være helt rett på både blokk og topp hvis MLS skal holde tett.. Jeg skal selv kjøre o-ringing, spesialpakning (husker ikke navn, litt bedre enn orginal), samt ARP studs. Toppen skal også sveises.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå