Gå til innhold

Båt stereo?


Anbefalte innlegg

Hallo.. Fikk høre at jeg får ny båt til sommern, en sunwind 14 fot(tror jeg).

Den må jo ha litt stereo.. Har tittet på 12" punch elementer, sammen med et par 6x9.

Hva burde jeg ha for å få sikkelig lyd? Skal ikke ha noe marine anlegg, syns det er ræva lyd(du må gjerne sende link til marine greier, men da skal det prestere like bra som vanlig bil stereo!)

Vet ikke hvor mye jeg skal bruke, men ikke mer en 4000!(rabatter anyone? :lol: )

Har ikke tenkt til å kjøpe helt ennå, men skal sette opp en budsjett over båten, så da trenger jeg å vite hva som trengs!

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville no ikke anbefalt og ha vanlig bilstereo i en så liten båt, med mindre du skal ta det med deg hver gang du forlater båten... Saltvann og fukt er jo ikke et stereoanlegg sin beste venn!

Ferskvann, hater salt vann :oops:

Men båten har jo selfølgelig kalesje og alt, tenkte jeg skulle lage noe som jeg kan dekke anlegget med vær gang jeg går i land..

Men kunne noen her lagd en fin pakke? Sånn at jeg får litt oversikt over hva jeg trenger, Linker er fint :)

Tusen takk vis noen gidder dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har lukka båt, eller moglegheiten til å låse det inne, så drit i det.

I min gamle Skipsplast 15 fot, hadde eg laga til eit par med 6x9 som eg fekk billig bak på sidene, og to diskanter i taket. Var liksom heilt greit. Men sjøvannet tok til slutt knekken på desse, så gla eg ikkje kjøpte noko dyre greie :P

Bror min brukte maritime høgtalere i båten hans, og det funka heilt greit. Trenge jo ikkje ha noko "super anlegg" på sjøen. Folk høyre deg utruleg lett når du er utpå, og du vil vel ikkje "skremme" livet av alle på land? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har lukka båt, eller moglegheiten til å låse det inne, så drit i det.

I min gamle Skipsplast 15 fot, hadde eg laga til eit par med 6x9 som eg fekk billig bak på sidene, og to diskanter i taket. Var liksom heilt greit. Men sjøvannet tok til slutt knekken på desse, så gla eg ikkje kjøpte noko dyre greie :P

Bror min brukte maritime høgtalere i båten hans, og det funka heilt greit. Trenge jo ikkje ha noko "super anlegg" på sjøen. Folk høyre deg utruleg lett når du er utpå, og du vil vel ikkje "skremme" livet av alle på land? :P

Helt enig her... på sjøen trenger du egentlig ikke musikk, en cdspiller med noen maritime høytalere funker helt fint... Cdspillere har en tendens til å bli lett ødelagt da disse er veldig følsomme for fuktighet, men går jo an å kjøpe deksel som du har rundt.. men anbefaler at du tar spilleren med deg hver gang uansett. Spiller ingen rolle om du har kalesje, det blir veldig fuktig selvom... Du kan jo eventuelt kjøpe en sub med innebygget forsterker som du tar med deg hver gang du fortøyer båten i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...