E_36 Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Har lest mye rundt på forumet en stund, men har vel aldri fått somlet meg til å registrere. Det som til slutt fikk meg til å opprette medlemskap her, var at jeg trenger hjelp... Har en 320i, 1991 modell (E36). Gått 263 000. Det som skjedde her, var at jeg hører en lyd under akslerasjon, når turtallet nærmer seg 3000. Lyden kan ligne på lyden av en turbo, faktisk. Etter en liten stund begynte det røde "!" å lyse, dvs. blinke ujevnt. Merker ikke noe som ikke stemmer ellers på bilen, bortsett fra denne lyden. Ikke blinker den røde indikatoren lenger heller. Men lyden er der. Noen som vet hva dette kan være? Hadde satt pris på hjelp.
Mexos Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Kan være et lite hull i eksosanlegget som skaper den lyden. det med varsellampen kan være lite bremseveske.
E_36 Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Skrevet Januar 6, 2007 Lurte på det med bremsevesken, ja, utifra det jeg skjønte av den tyske brukerveiledningen... Men ettersom det skjer samtidig, lurte jeg på om det kunne være en sammenheng. Får vel kanskje kjøre innom et verksted på mandag.
E_36 Skrevet Januar 8, 2007 Forfatter Skrevet Januar 8, 2007 Effektanlegg? Nei. Men det nærmer seg tid for service nå, så kanskje jeg skal hive den inn på Bavaria, og heller ta den ekstra kostnaden. Bilen er jo tross alt gått et stykke.
Cappel Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 Stereoanlegg? Kan være jordingsfeil som gir deg litt støy i forsterker/høytalerene. Denne følger typisk turtallet og hviner som en turbo.
B.E.E. Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 Effektanlegg? Nei. Men det nærmer seg tid for service nå, så kanskje jeg skal hive den inn på Bavaria, og heller ta den ekstra kostnaden. Bilen er jo tross alt gått et stykke. Er det Bavaria på Sandnes du tenker på?
E_36 Skrevet Januar 8, 2007 Forfatter Skrevet Januar 8, 2007 Stereoanlegg? Kan være jordingsfeil som gir deg litt støy i forsterker/høytalerene. Denne følger typisk turtallet og hviner som en turbo. Har vel det som er så standard som går an, men samme dagen jeg oppdaget lyden, hadde jeg kjøpt meg en ipod adapter for å få inn musikk via FM-signaler. Kan jo prøve å skru av både den og anlegget, for å se om det gjør noe forskjell. Er det Bavaria på Sandnes du tenker på? Ja, tenkte jeg skulle ringt å hørt pris. Er jo greit å ha det i serviceheftet og, at man har hatt bilen hos "skikkelig" verksted. Spesielt siden jeg sikkert må selge bilen til sommeren, pga. mlitærtjeneste...
B.E.E. Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 Stereoanlegg? Kan være jordingsfeil som gir deg litt støy i forsterker/høytalerene. Denne følger typisk turtallet og hviner som en turbo. Har vel det som er så standard som går an, men samme dagen jeg oppdaget lyden, hadde jeg kjøpt meg en ipod adapter for å få inn musikk via FM-signaler. Kan jo prøve å skru av både den og anlegget, for å se om det gjør noe forskjell. Er det Bavaria på Sandnes du tenker på? Ja, tenkte jeg skulle ringt å hørt pris. Er jo greit å ha det i serviceheftet og, at man har hatt bilen hos "skikkelig" verksted. Spesielt siden jeg sikkert må selge bilen til sommeren, pga. mlitærtjeneste... Ja, sånn sett er det greit. Hvis det kun var for selve jobben, ville jeg anbefale å ta bilen til OS bildeler i Sirevåg. Bedre service, billigere deler og rimligere priser på verkstedarbeid. By the way, trenger ikke selge bilen fordi du reiser i militæret, da har du jo ingenting å se frem til når du skal på perm
Warsteiner Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 Du har ikke tenkt på at det faktisk kan være sportsluftfilteret som uler, om du har det?? luftsuget øker med turtallet..
E_36 Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Skrevet Januar 15, 2007 Kan faktisk virke som om det kan være noe med anlegget... Kjørt et par dager med kun radio nå, uten den tilkoblingen for ipod, og da er lyden borte... Takk for gode svar, skal lete lenge etter forum med så behjelpelige folk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå