Gå til innhold

E39 med regnsensor

ebnerd
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E39 med regnsensor.

Viskerene begynner å gå uten at det regner. Viskerne står i "sensor modus".

Er det mulig å slå av viskerene? :oops:

Finner ingen ting i manualen om dette :roll:

Er det noe galt med sensoren eller visker elektronikken :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på om jeg har forstått spørsmålet riktig, men viskerne går selv om det ikke regner når du har aktivert regnsensoren? Går de hele tiden uansett så du ikke får slått de av, eller er det bare når du har aktivert sensoren (viskerhendelen i første hakk oppover) de går hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd å regulere på selve "visker funksjonene" på reinsensoren, ble litt vanskelig å formulere seg her... men det er den bryteren som du kan "skru på" på selve viskerhendelet... hvis den står i øverste posisjon, dvs der med 2 streker, så tror jeg at den går av seg selv... men ta den ett hakk under... håper du skjønner ka eg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg plasserer arma i nederste hakket fungerer viskerne med regnsesoren. Jeg kan også justere følsomheten på sensoen med vriknotten når arma står i nederse hakket. Men i den siste tiden har viskeren begynt å viske uten at det er regn på ruten. (Arm i nederste hakket)

Eksempel: Helt tørr rute, arma i nederse hakket, vriknotten på lav følsomhet. Nå jeg starter bilen, tar det 3-4sek så begynner viskeren å gå som om det er litt regn på ruten.

Trenger litt tips om hvordan dette kan løses.

Har ikke prøvd noe fjerbelaste funksjon, er dette på 520 98mod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis regnsensoren er på når du har viskerhendelen i nederste posisjon (altså posisjon AV), så er det noe som er galt.

Hvis viskerne går på tørr rute, med viskerhendelen i posisjon første hakk opp (regnsensor PÅ), så er det noe galt med følsomheten på sensoren i ruta. Ville tatt meg en tur til Bmw og få sjekket dette i såfall.

Og ja, du har en fjærbelastet funksjon nedover på din bil også. Denne aktiverer viskerne en gang ved et trykk nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir skrevet litt over her, så skal ikke viskerene gå i det hele tatt dersom det står på det nederste stillet på hendelen. Så JA her er det noe galt.

Her er det noe annet galt enn at ruten er skitten. For står hendelen i det nederste stillet, så skal ikke pusserene gå, selv om det høljer ned både tennisballer og fotballer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bruker fjerbelasta funkjonene visker viskeren en gang.

Prøver dette flere ganger, men viskerene stopper ikke.

Ser ut som det ikke reagerer på sensoren heller i dag, men stilling 1(rett over fjerbelastet) er interval uten sensor.

Tror jeg tar meg en tur på BMW.

Finnes det noe skjema på elektronikken i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visker.jpg

Får illustrere med mine eminente paint-skills da..

Posisjon 0: Viskere og Regnsensor er slått AV!

Posisjon A: Viskere går til du slipper spaken igjen..

Posisjon: 1: Regnsensor aktiveres. Viskerne slår et slag for å bekrefte. Må reaktiveres hver gang tenningen slås av..

Posisjon 2: Viskerne går kontinuerlig..

Posisjon 3: Viskerne går på full guffe!!

Innstillingshjul B: Justerer regnsensorens følsomhet.. Mest følsom på topp. minst følsom på bunn..

Fungerer det ikke slik så er det nok mest sannsynlig en feil en plass! Hvis viskerne går på vanlig intervall når regnsensoren skulle vært aktivert så prøv å slett feilkoden! Gjorde det på min og da fungerte regnsensoren fint igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...