tovik Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 har en kompis som har en 93' 318i med M40 motor.. Han har en mistanke om at motoren hannes er sliten, og planlegger derfor motorbytte.. Hvordan er det å sette inn en 318is motor? (m42?) Hvor mye av det som er på bilen nå kan han bruke me tanke på motorfester, ledningsnett osv? Håper noen har noen fornuftige svar
Superbeetle Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 Fornuftige svar ja. Jeg vet iallefall at ved bytte fra m43 til m42 så trenger du ikke gjøre annet enn å bytte motoren;P hvis du har komplett motor med ledningsnett. Trenger bare å koble fra det store ledningsstikket og inn med det på nye motoren. Vet ikke helt med m40 altså..Er f.eks fordeler på m40 Men er nok flere "kloke" hoder her
Bmwfanatic Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 stememr som superbeetle sier her, det passer, er bare å plugge i den store kontakten, og det skal virke.. om du har komplett ledningsnett til den andre da
skywalk3r Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 ikke for å få motoren til fyr opp det er vel skive brems hele veien rundt på is'n og vanlig 318i har vel tromler bak og ikke ventilerte skiver foran heller. mulig jeg tar litt feil no.. Mvh Stian S
Schnellfahren Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 Var noen 318i'er som ble levert med skiver, jeg vet ikke hvorfor. Isbilen har samme bremsene som 325i (skiver rund baut og ventilerte foran) Ville vel ha oppgradert bremmsene i samme slengen jeg da....
Skimmy Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 skulle tro at det ikke skulle være noen stor fare med orginal bremsene... er ikke jo ikke så alt for stor motor han skal montere i. er bare 25 hk meira.. ca
footch Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 ser det er en gammel tråd, men så de som leter etter meg også ser dette : ) Eksosen fra m40 passer ikke på m42 motoren, så om du ikke har eksos så vet du det ;p
cheron Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 OG jeg som har søkt om motorbytte og fant ikke denne tråden! Søkefunksjonen på dette forumet er ikke HELT bra???
cheron Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Fornuftige svar ja.Jeg vet iallefall at ved bytte fra m43 til m42 så trenger du ikke gjøre annet enn å bytte motoren;P hvis du har komplett motor med ledningsnett. Trenger bare å koble fra det store ledningsstikket og inn med det på nye motoren. Vet ikke helt med m40 altså..Er f.eks fordeler på m40 Men er nok flere "kloke" hoder her Er du sikker på dette? Jeg har M43 motor og skal bytte til M42 helst M44 da den er nyere og bedre i følge tysk bmw forum jeg er på... På den tyske siden sier de at jeg må bytte hele ledningsnettet i bilen, kan ikke bruke ledningsnettet til M43. Er det rart man blir forvirra??
kristols Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Bygget om min 316 i M40 til M44 318iS for en tid tilbake. Det som måtte byttes for godkjenning osv: 1. Motor 2. Coil(er) (En enkelt coil med fordeler osv på M40, separat på M42/M44) 3. Luftfilterboks og LMM (tror ikke det er nødvendig fra M42->M44) 4. DME med tilhørende EWS II Startsperre og nøkkel. 5. Motorledningsnett 6. Eksos, hele veien bak. 7. Lambda 8. Større skiver og calipere forran, bytte til skiver bak. Byttet litt annet rask også. Jeg fikk tak i bakaksel her på forumet fra en 325 jeg fikset opp før jeg satte den på bilen, ble veldig bra, med PowerFlex-foringer, nye foringer ellers, samt lager. Oppgraderingen av bremser merkes godt på bilen, føles mye freshere! Ikkeno trøbbel å få dette godkjent heller later det til, bare skriv en fin søknad til BT, og etter et halvt år får du et brev i posten fullt av rubbish, som konkluderer med at visning av bygg er påkrevd:)
cheron Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 Akkurat Høres ikke feil ut... Har satt svigerfar på jobben å skaffe meg en 96-97 modell 318IS. Så får vi se hva vi får tak i der nede Lokale til å slakte den i Berlin er i boks ihvertfall.
footch Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 gasswiren kan du få problemer med. byttet nettop fra m40 til m42. festene passer ikke og wiren er 40 meter lang bruker strips jeg nå da, men føler meg ikke trygg når jeg kjører nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå