Gå til innhold

e30 325 turbo prosjekt


BMWDaniel
 Share

Anbefalte innlegg

heisann

har en bmw e30 325 86 som jeg har lyst til å turbokonvertere...

men jeg er litt usikker på hvordan turbo osv osv.

sikkter på 250 til 300 hk. lurer på om noen har noen ideer på hva som passer bra for denne motorn. m20b25

motorn er tatt ut av bilen og jeg skal til å plukke den fra hverandre. skal da overhales. lurer litt på hvor mye orginaldelene tåler da. altså det er vel lurt å bytte til sterkere råder og kanskje veiv? smidd?

stempler er vel heller ikke noen dum ide.

har lyst til å bygge motorn slik at den tåler mere en det jeg skal ha i hk kanskje. slik at jeg vet at den tåler litt påkjenning.

foreløpig tenkte jeg på en GT2860RS turbo eller noe i den duren. blir andre dyser større lmm og ic. og må ha no datasprut av no slag.

er veldig taknemlig for forslag :D

mvh Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta og søk litt rundt om så finner du nok mye av det du lurer på her...

kommer jo ann på hva du vil legge i denne motoren av penger da..

tipper du kan få 250holdbare hester eg med kun maskinerte orginal deler og et billig sprut..evt 535 dyser ny btr og 535 lmm.

så kan du jo evt kjøpe deg m21 veiv som er smidd og nitrert, 130mm smidde råder til 2000kr stk så har du 2.7l + smidde stempler til ca2000kr stk et. sveis toppen din og port i vei for 9 10 lapper. o ringing, honing\planing av blokk. skikkelig grenrør med wg osv osv... og setter du i gang i disse baner burde du ikke stoppe med 300hk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setter du i gang i disse baner burde du ikke stoppe med 300hk:)

Har ikke så god greie på turbo, men vet at 300hk i en lett E30 flytter seg rimelig greit! Noe sier meg at motoren holder lenger og om en ikke absolutt skal ta ut max av det motoren klarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setter du i gang i disse baner burde du ikke stoppe med 300hk:)

Har ikke så god greie på turbo, men vet at 300hk i en lett E30 flytter seg rimelig greit! Noe sier meg at motoren holder lenger og om en ikke absolutt skal ta ut max av det motoren klarer...

ja det flytter på seg... e30 =morro+turbo er ennå mere morro:)har eg funnet ut de siste dagene.

min tankegang var bare hvorfor bygge motor til feks 60 lapper og dra ut 300hk når man kan bygge for 15lapper og ta ut 250:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setter du i gang i disse baner burde du ikke stoppe med 300hk:)

Har ikke så god greie på turbo, men vet at 300hk i en lett E30 flytter seg rimelig greit! Noe sier meg at motoren holder lenger og om en ikke absolutt skal ta ut max av det motoren klarer...

ja det flytter på seg... e30 =morro+turbo er ennå mere morro:)har eg funnet ut de siste dagene.

min tankegang var bare hvorfor bygge motor til feks 60 lapper og dra ut 300hk når man kan bygge for 15lapper og ta ut 250:)

ser meg enig i det du sa der. altså jeg har ikke så mye penger å legge i det akurat nå men det kommer.. starter med å legge rundt 15-20 lapper i det så får jeg se hvor langt jeg kommer med det. kjenner en kar som kan få til planing og honing og alt sånt med motor ganske billig, så det hjelper jo litt. tenker jeg begynner med å overhale motorn. få tak i noen bra råder og veiv. muligens dreie ned stempla. tror jeg ser ann litt med porting av topp. det er jo ganske dyrt.

takker for tips og svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...