Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man skal bytte speil på e39, må man av med heile dørtrekket da eller er det mulig å bare ta av den delen som dekker festet til speilet? noken som kan hjelpe meg her? :?

Skrevet

Innbiller meg at du må av med hele dørtrekket for å komme til den delen som dekker til festet.. Men godt mulig at jeg husker feil.

Dørtrekket er uansett veldig simpelt å ta av, kun 2 skruer, ta ut kontakten til vindusheisa, og riv det løs.. lønner seg å begynne nederst tror jeg. :)

ps. kan være lurt å ha et par klips til dørtrekket til overs, da disse fort kan bli knekt når du tar det av.

endret: du må nok av med dørtrekket for å få ut kontakta til el. motoren på speilet.. kom på det nå

Skrevet

Men når man har airbag i dørene, kan man da ta av dørtrekkene selv?

Skal bytte frontsett i min, men forventet at jeg måtte ha den på verksted/bilradiospesialisten for å bytte de p.g.a airbagen...

Er jeg helt på jordet eller?:P

Skrevet

nei du sei noke der.. eg har airbag i dørene mine:S men naboen min skiftet frontsett på sin touring og han sa at han koblet fra batteriet før han startet demonteringen slik han da slapp å få feilmelding på airbagen når han var ferdig. eg veit ikkje om det var noke han hadde forhørt seg om eller bare noke han trudde. men eg skal nå skifte speil på min bil i morga,så da for vi håpe at eg ikje får en airbag i fleisen menst eg holder på=)

Skrevet

nå har jeg aldri demontert dørtrekk på en med airbag, ettersom min ikke har airbag i dørene, men vil tro at sålenge du ikke tukler med kontaktene til airbagen vil den la deg være i fred.

Det kan være lurt å ikke slå på tenninga mens f.eks airbag kontakten er frakoblet. Da vil det komme feilmelding.

Skrevet

Hørte av en bilmekaniker at man for all del ikke måtte tukle med dørtrekkene selv.. En liten feilkobling eller forstyrrelse kunne utløse airbagen... Litt kjipt å den i trynet da, + at det er ganske dyrt å kjøpe ny:S

Men du må si ifra hvordan det går med deg da, hvis du skal prøve;)

Noen andre som har noen erfaringer med dette?

Skrevet

en kompiss av meg som har en e46 (jokke på forume) sa det samme som marius paulsen at når han tok av dørtrekket på sin bil, så var ikkje airbagen noke problem , for den hang fast i bilen. men fekk desverre ikkje bilen i dag pga at den var ikkje ferdi lakkert. men i morgen blir det skifting av speil så da for vi sjå kva vi finn ut av..

Alt går med nokk fart:P

Skrevet

Jeg hadde av dørtrekkene på min E39 med side-airbags for et par uker siden. Airbag'ene har null forbindelse med dørtrekkene, så det er ikke noe problem å ta av disse uten fare for at airbagen skal løse ut.

Og nei, det var heller ikke nødvendig å koble ut batteriet først.

Skrevet

jaja. da var speila skiftet. var bare å løyse 2 skruar i dørtrekket og deretter nappe det av.. som spitz sei, airbagen var fast i døren og har ingen forbindelse med dørtrekket, men eg fekk eit råd av ein som jobber på bmw i ålesund, ikkje ha mobilen i nærheten av airbagen, for da kan den gå av, etter dørtrekket var av, var det bare å skru ut 3 skruer som holdt speilet på plass. og så var det bare å koble til ledningane fra speilet og deretter sette på dørtrekket på samme måte som du tok det av. var ikkje så vanskeligt som mange vil ha det til:) byttett speila på begge sider på 1 time ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...