Gå til innhold

Pedalboks


Testpiloten
 Share

Anbefalte innlegg

http://gundersenmotorsport.no/divers_comp_utstyr.htm

dem har jo en gunstig plassering, og skal vist være artig og bruke siden du kan justere dem selv i kraft framme kontra bak, bakdelen blir vel at du må ha en sitteposison lengre bak i bilen, pluss at pedalene blir veldig harde pga at du mangler bremsekraftforsterker 8)

men jeg ville heller bare kjøpt en justerbar bremseregulator vist du ikke skal bygge no 100% exstremt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pedalbox i min forrige Cosworth, pga dårlig plass til innsug. Fordelen er at det er plass-besparende, bakdelen er at du ikke lengre har bremsekraft-forsterker, altså pedalen blir beinhard og du kommer omtrent til å trå den skjev før du klarer å låse hjulene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva slags bremseklosser brukte du?

Først skal ha pedalboks så setter jeg på racing skiver og noen klosser som biter godt fra seg. Det må vel hjelpe vel.

Blir jo sikkert mye mer feeling med bremsene, de blir helt sikkert hardere, men bruker de dette i motorsport så er det vel helt sikkert et bra alternativ. Må jo absolutt gå an å på bilen til å stoppe med noe slikt..

Men lurer veldig på om det er å få godkjent i vanlig bil ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper kanskje med klosser som biter mer, men de må vel "varmes" opp litt før de er noe særlig effektive. Jeg hadde standard klosser på min. Kan heller aldri tenke meg at du får det godkjent hos biltilsynet...spesielt ikke hvis din bil har ABS som standard...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...