Testpiloten Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 Noen som har erfaringer med pedalboks her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 Å hva i alle dager er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn B Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 Pedalboks gjør vel at man kan justere gass, brems og clutch akkurat som man vil, uten hjelp av bremsekraftforsterkere osv... TROR jeg. Har lyst på mer info ang pedalboks selv... Mvh Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn B Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 dobbelpost Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn B Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 tredobbelpost Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Testpiloten Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2007 Det er første og fremst for å slippe unna bremsekraft forsterker da. Men vil ha meninger om bremsene kommer til å føles harde? Dette brukes vel helst i sammenheng med bremseklosser med mere bitt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 http://gundersenmotorsport.no/divers_comp_utstyr.htm dem har jo en gunstig plassering, og skal vist være artig og bruke siden du kan justere dem selv i kraft framme kontra bak, bakdelen blir vel at du må ha en sitteposison lengre bak i bilen, pluss at pedalene blir veldig harde pga at du mangler bremsekraftforsterker men jeg ville heller bare kjøpt en justerbar bremseregulator vist du ikke skal bygge no 100% exstremt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 gå ut i bilen din å trykk på bremsepedalen uten å starte bilen... sånn ca kommer pedalen til å være uten bremsekraft forsterker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 Jeg hadde pedalbox i min forrige Cosworth, pga dårlig plass til innsug. Fordelen er at det er plass-besparende, bakdelen er at du ikke lengre har bremsekraft-forsterker, altså pedalen blir beinhard og du kommer omtrent til å trå den skjev før du klarer å låse hjulene.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Testpiloten Skrevet Januar 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2007 Men hva slags bremseklosser brukte du? Først skal ha pedalboks så setter jeg på racing skiver og noen klosser som biter godt fra seg. Det må vel hjelpe vel. Blir jo sikkert mye mer feeling med bremsene, de blir helt sikkert hardere, men bruker de dette i motorsport så er det vel helt sikkert et bra alternativ. Må jo absolutt gå an å på bilen til å stoppe med noe slikt.. Men lurer veldig på om det er å få godkjent i vanlig bil ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 Det hjelper kanskje med klosser som biter mer, men de må vel "varmes" opp litt før de er noe særlig effektive. Jeg hadde standard klosser på min. Kan heller aldri tenke meg at du får det godkjent hos biltilsynet...spesielt ikke hvis din bil har ABS som standard... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå