Gå til innhold

Bytte litt i en E90, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Jeg har en E90 (ny 3-serie sedan, men det vet da dere) med originalt kjipt stereonalegg. Kunne tenke meg noe bedre lyd, men er usikker på hva jeg skal gjøre. Ønsker ikke noe revolusjonerende, eller ville greier. Vil heller ikke endre noe på utseendet. Budsjett blir under kr 20.000,-.

I første omgang tenker jeg slik:

- Bytte høytalere til Focal Polyglass. Ta ut de gamle og inn med nye i samme plasseringer.

- Beholde CD spiller/tuner/kontrollpanel. Ser best ut å ikke forandre på utseendet her.. har i tillegg kontroller via ratt til dette.

- Sette inn forsterker for mer effekt. Husker ikke hva den heter, men har fått råd om en bestemt forsterker som passer fint til å koble mellom nåværende styringsenhet og høytalerne.

- Evt. få på plass noe mer bass. Hvorledes er uvisst. Har hørt rykter om fine rom i gulvet under forsetene. Dog ikke bekreftet.

- Vet ikke om jeg gidder bytte noen kabler. Kommer ann på anbefalninger fra de som vet bedre..

I denne forbindelse ønsker jeg hjelp i form av:

1. Link til spesifikasjoner på hva som allerede finnes av avsatt plass til høytalere, og hvordan denne ser ut. Gjerne tekniske tegninger av E90.

2. Konkret tilbakemelding på om det virkelig kan gå med bass under forsetene.

3. Generelle kommentarer i form av tips og råd (helst konstruktivt :) )

...Håper på hjelp

edit: trykkleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som jobber på Fortet er flinke mennesker, og de har veldig konkuransedyktige priser.

Det er jeg helt enig i. Har kjøpt der et par ganger tidligere. Dog har de liten erfaring med E90. Derfor prøver jeg å sjekke via dette forum om noen her har det.. Ser ikke slik ut foreløpig.. Er det evt andre forum som anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...