Gå til innhold

Turteller i E30 viser feil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Turtelleren som sitter i min E30 316 viser alt for lite da forrige eier satte inn en turteller fra en 6 sylindret bil, men spørsmålet er; kan jeg trikse og fikse med turtelleren for å få den til å vise riktig eller må jeg kjøpe ny som er til 4 sylindre?

Skrevet

Hvis du har pre facelift elnett så vil det bli et problem.

Mener facelift elnett og diffsensor skal gå om hverandre på 4 og 6 syl. 6 syl panelet mitt fra en 325 funket yppelig på 318 motoren min. Og min er facelift.

4 syl panel er nok det eneste å gjøre, muligens S14 panel, men det kan være noe problem der også..

Skrevet
bytte motor er jo en løsning, men ikke i første omgang ;)

om min ikke blir hentet i kveld, kan du kjøpe den billig. alt utenom dynamo og radiator er der ;)

Skrevet

Har han hele instumentet ifra en 6 sylinder eller bare turtelleren?

Sitter en dekoder plugg på høyre side av instumentet bak det dekselet som er mellom rattstammen og instumentet. Hvis den dekoderen er ifra en 6 sylinder så blir det automatisk feil. Bytte den til en ifra en 4 sylinder, feks 318 og den skal bli iorden kansje..

Skrevet

Sitter en dekoder plugg på høyre side av instumentet bak det dekselet som er mellom rattstammen og instumentet. Hvis den dekoderen er ifra en 6 sylinder så blir det automatisk feil. Bytte den til en ifra en 4 sylinder, feks 318 og den skal bli iorden kansje..

Får man kjøpt dekodere hos BMW?

Skrevet

Får man kjøpt dekodere hos BMW?

Ja den selger de hos BMW

Til 318 M40 motor koster den 320kr.

Hvis jeg ikke tok helt feil i ETK så har den delenr: 62 11 1 385 364

Men ikke kjøp ny før du er helt sikker på at det er der feilen ligger.

Kjenner du ikke noe som har en 4 syl e30 som du kan låne ifra først.?

Skrevet

Kjøper instrumentpanel til min 318i 87 modell på søndag. M10 motor. Det som sitter der har klokke. Er fra en annen 318i. Dersom det har sitti i en bil med M40, vil det fortsatt virke?

Skrevet
Kjøper instrumentpanel til min 318i 87 modell på søndag. M10 motor. Det som sitter der har klokke. Er fra en annen 318i. Dersom det har sitti i en bil med M40, vil det fortsatt virke?

Ble litt usikker om hva du mente nå?

Skrevet

I korte trekk, dersom instrumentpanelet jeg kjøper, brukt, har sitti i en E30 318i med M40 motor, vil det fungere i min E30 318i med M10 motor?

Skrevet

I korte trekk, dersom instrumentpanelet jeg kjøper, brukt, har sitti i en E30 318i med M40 motor, vil det fungere i min E30 318i med M10 motor?

:) Nå skjønte jeg..

Hvis M10 har turtallsignal opp og inn i instumentet så vil jeg tror det, men dette er jeg ikke sikker på. Har vært lite borti M10 motorene desverre.

Spørr på BMWCCN så får du nok svar.. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...