Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Her en m40b18 motor. Den tikker av og til, gått 186.000. Tikkingen kommer og går, en høy, ganske skarp tikkelyd. På tomgang kan den tikke i ca 7-8 sekunder, så blir den helt fin i 15 sekunder, så begynner den å tikke igjen. Når jeg gasser litt på gir det seg. Hva kan det være?

Skrevet

Vil tro det er ventiltikking.

Kamakslinger og løftere slites fort på denne motoren. Har en M40B18 som har gått 315.000km som ikke tikker noe, men har også en M40B16 som har gått 247.000km som tikker voldsomt av og til.

Kan prøve en motorrens(jeg har brukt Forte Motorflush med godt resultat), selv om en del mener dette er fy fy :)

Skrevet

Har en m40b18 jeg og, den tikker fælt av og til, men ikke så mye når den er varm, kommer lit av og til.. Lurte på og ta og kjøre sånn Forte motorflush..

Hvor får du kjøpt det Mr_Sunde?

Skrevet

jeg skiftet olje da jeg kjøpte bilen, fylte på 5W40 helsyntetisk. Da tikket den mye. Skiftet så til Biltema sin 10W40 delsynt. Ble bedre. Vet ikke hva som var på bilen orginalt..

Skrevet
Har en m40b18 jeg og, den tikker fælt av og til, men ikke så mye når den er varm, kommer lit av og til.. Lurte på og ta og kjøre sånn Forte motorflush..

Hvor får du kjøpt det Mr_Sunde?

Jeg kjøpte det på et lokalt verksted her i Stryn. De selger det egentlig ikke til private. Kun som komplett behandling på verkstedet. Kjenner de som jobber der så det gikk greit allikevel.

Regner med det er mulig å handle andre plasser også, men har kun sett det på verksteder. Finnes jo mange andre merker også, men hva som er best er jeg ikke sikker på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...