Krichard Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Skrevet Januar 13, 2007 Oppdatering: Har luftet systemet, og fyllt på med kjølevæske flere ganger, og nå ble det bra. Satt i bar overkropp under testturen i dag, varmluften strømmet ut i kupeen. Hos meg kommer det mest luft om jeg setter luft-bryter til ned til føttene (retning 19:30). Lufta kommer da opp til frontvindu, og til vindu på sidene. Tror ikke det er mulig å få varm luft ut fra de i front av dashbord (over cd-spiller og de på sidene). Hos meg kommer det uansett bare kald luft der, noe flere har sagt tidligere i denne tråden.
ropa Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Hei, jeg kjøpte meg en BMW e36 95'mod i sommer.Nå har vintern kommet og jeg merker at det er et aller annet feil med varmeapparatet. Jeg kan gå ut å starte bilen i kulda, men bilen blir ikke varm i kupeen . Temp.måler for motor viser at den er varm, men lufta som kommer ut av varmeapparat er kald. Får litt varme opp mot vinduet, men hvis jeg stiller lufta rett ut i kupeen så kommer bare kald luft. Straks jeg kjører så kommer det en del varme i frontruta, men jeg får aldri kupeen skikkelig varm, blir bare sånn passe varmt. Noen som har erfaring eller peiling på hva problemet kan være? Dette er noe piss, hadde akk samma problem på min e36, kom kun varmluft framme ved frontruta og ut på sidene. Og kun kald luft i midten og der hanskrommet ligger. Og bilen tok en god time på å bli varm, når det var skikkelig kaldt ute. Vil si at det er den kaldeste bilen jeg har eid,hehe.. Kompisen min har også kjøpt en 318is nu i sommer, og tempraturen i bilen synker når den går på tomgang, han mener det er termostaten som må byttes og det er helt sikkert, får se om det blir bedre når den skiftes ut. ellers så virker den varmere enn min bil var. Men bra vis du fikk løst problemet. Bimmers vennan her inne vet jo alt, kjempeforum detta
Krichard Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Skrevet Januar 13, 2007 Ja, er generelt ikke imponert over varmeapparatet på denne bilen.
ropa Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Sikkert problemer på e36 dette her. Eller ble den kanskje bygd slik?? Har e46 samme greiene, noen som vet? Syns mange bmw"er egner seg best på sommeren i norge, og da spesielt i nord norge, hvor det fort er enn 20-30minus..
Jan e34 Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Ja, er generelt ikke imponert over varmeapparatet på denne bilen. Min e36 har faktisk dårligere varmeapparat enn den ti år eldre e34 som jeg har. Det blir liksom aldri ordentlig varmt. Jeg har byttet klimakontrolleren en gang, og mistenker at jeg har fått en beregnet for europa og ikke norden. Jeg har også lest et sted på nettet at det er en kamaksel lignende del som er årsaken til dårlig varme. Som regulerer tilførselen av kjølevæske til varmeapparatet. Denne delen kjente visstnok ikke merkeverstedene til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå