steinar84 Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 har forstått det slik at nå jeg åpner og lukker dørene skal vinduene gå ned og opp. dette virker ikke på begge sider, auto funksjonen på pass.døren virker heller ikke oppigjen når jeg tar vinduet helt ned. lys i tak og slik virker noen som har noen tips?
rolfi Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 Er det hele tiden, eller bare når det er kaldt ute?
rolfi Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 Ok. Jeg er litt dårlig å forklare, men jeg kan prøve. På døra står det en slags "ring" av noe slag, altså den som gjør at døra holder seg lukka når du lukker den. På en av sidene inni den ringen er det en knapp du skal kunne trykke på, da går vinduet opp. Når du slipper den skal vinduet gå ned. Det kan være denne som har satt seg, så prøv å spray med WD-40 eller noe slikt på den. Hvis ikke så er det vel en mulighet for at denne mekanismen har tatt kveld.
steinar84 Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Skrevet Januar 11, 2007 var en som nevnte mikrobryterne i dørlåsen, men syntes det er rart det er på begge sider. hva er det som styrer dette? er det en styreenhet eller noe slik?
rolfi Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 var en som nevnte mikrobryterne i dørlåsen, men syntes det er rart det er på begge sider. hva er det som styrer dette? er det en styreenhet eller noe slik? Hvis det hadde vært kun på den ene siden, så hadde begge vinduene gått ned når du åpna en dør. Prøv å trykk på den bryteren og se hva som skjer. Når du trykker skal vinduet gå opp, og når du slipper skal vinduet gå ned. Det er vel snakk om noen cm kun, men det er godt merkbart. Det som aktiverer det er når du lukker døren, da får denne knappen trykk på seg og snurrer ruta opp. For at dette skal virke kan du btw. ikke ha åpne vinduer, men det sier seg nesten selv
andrem Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 Ruta skal bare bevege seg allt ifra 1-1,5cm garantert følern i dørkarmen som er gåen ganske standard feil på coupe og cab, kann også som sagt vere så enkelt som å smøre opp mekanismen =)
///M3 Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 På E36 Coupe sitter det egen styreenhet i hver dør... Motor og styreenhet er en del. Som rolfi sier: sjekk dørbryter og om det er noen respons der. Du kan også prøve å kjøre vinduet helt ned,koble fra batteriet en stund (15-20min) så lukke dør og kjøre vinduet helt opp...du må holde knappen inne hele veien. Pleier å nullstille seg da... Lykke til...
AC Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 Hadde samme problemet med min coupe,(den eine sida)da var det mikrobryter inni dørlåsen.Låg to brytere inni låskassen.
Captain Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Hadde samme problemet med min coupe,(den eine sida)da var det mikrobryter inni dørlåsen.Låg to brytere inni låskassen. Var dette dyrt å fikse? Har samme problem på passasjersiden på min e36 cab. Autozentrum sier det er mikrobryteren som må skiftes. For litt over 1 måned siden hadde jeg bilen inne (hos Autozentrum). hvor de byttet motor og mekanisme til el.vindu. Burde de da også ha sett på mikrobryteren, eller er den helt uavhengig av det andre som ble byttet? Grunnen til at jeg spør er at jeg i utgangspunktet ikke var innstilt på å måtte betale for det, siden bilen "nettopp" var inne hos dem. Noen formeninger?
AC Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Hadde samme problemet med min coupe,(den eine sida)da var det mikrobryter inni dørlåsen.Låg to brytere inni låskassen. Var dette dyrt å fikse? Har samme problem på passasjersiden på min e36 cab. Autozentrum sier det er mikrobryteren som må skiftes. For litt over 1 måned siden hadde jeg bilen inne (hos Autozentrum). hvor de byttet motor og mekanisme til el.vindu. Burde de da også ha sett på mikrobryteren, eller er den helt uavhengig av det andre som ble byttet? Grunnen til at jeg spør er at jeg i utgangspunktet ikke var innstilt på å måtte betale for det, siden bilen "nettopp" var inne hos dem. Noen formeninger? Eg skifta dei sjøl,så vet ikkje ka det kan koste,men bryteren koster sikkert rundt 400 +/-. (husker ikkje,er ei stund siden ) mikrobryteren har jo en sammenheng med motor på en måte.Men sitter jo i låskassen. så om det burde vert sett på samtidigt. Ja, kansje.Det er vel ikkje eg den rette til å uttale meg om.(bare hobbyskruing på meg) Du kan jo alltids prøve å klage,skader jo ikkje det!
eldiablo Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Jeg hadde samme problemet på bilen min og. Og der satt det to microbrytere.. en "oppe" og en "nede" på låsen, skiftet den nederste, men når det ikke hjalp, bare koblet jeg ut den øverste, og da funka det helt fint.. så nå kjører jeg med den overste utkoblet.. Ikke veit jeg hvorfor det er slik men....
steinar84 Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Skrevet Januar 12, 2007 Sjekket sikringen?? jepp. men ingen var gåen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå